Jubilejno srečanje lastnikov najbolj znanih motociklov na svetu je najpomembnejše letno srečanje, Slovenija oziroma slovenska obala pa ga je gostila prvič. Nekaj več kot 10.000 motoristov, v glavnem tistih s harleyjem davidsonom, se je tako štiri dni, vse do včeraj, zadrževalo v Portorožu in Piranu. Zahvaljujoč dokaj stabilnemu vremenu so si lepote slovenske Istre ogledali tudi v soboto, ko so se iz Lucije odpeljalo proti Sečovljam, mimo Dragonje po Šmarski cesti v Koper, mimo Žusterne ob morju proti Izoli in nazaj v Portorož.

Vozniki harleyjev so odlični gosti

Harley Davidson, ki mu je spomenik s filmom Goli v sedlu postavil tudi Dennis Hopper, je kultni proizvajalec motornih koles, od katerih strastni vozniki pričakujejo le najboljše. Da gre za precej drag hobi, ki si ga lahko privoščijo le dobro situirani gospodje – med vozniki je namreč le dobrih 20 odstotkov žensk – potrjuje tudi povprečna starost voznikov in udeležencev shoda. »Srečanje lastnikov motociklov legendarne ameriške znamke poteka vsako leto v drugi državi,« je povedal Miha Mušič, ki vodi slovensko združenje Lipa Chapter Slovenija, v katerega je vključeno okrog sto lastnikov motornih koles. »Predvsem so to vozniki, stari dobrih 50 let, saj ko govorimo o harleyju davidsonu, potem govorimo o hobiju, ki zagotovo nekaj stane,« je pojasnil in dodal, da se povprečna cena motorjev, ki se vozijo po slovenskih cestah, giblje od 9000 do 30.000 evrov. Sam je ponosen lastnik harlyja davidsona že dobrih devet let, na leto pa prevozi do 10.000 kilometrov: »Vožnja je veliko veselje, je občutek svobode in moči. Je tudi druženje s harleyjaši.«

Od dogodka so si veliko obetali tudi obalni gostinci in hotelirji, ki so se na svoje goste posebej pripravili. Kot je povedal Mitja Žnidaršič iz LifeClass hotelov, so že septembra obiskali zagotovo enega najbolj obiskanih evropskih motorističnih shodov ob Baškem jezeru (Faaker see), da so začutili energijo in goste, ki so jih gostili kar štiri, nekatere celo več dni. »Gre za odlične goste, kulturne ljudi z visoko kupno močjo,« je Žnidaršič opisal svoje goste, ki so tik pred začetkom počitniške sezone do zadnjega napolnili vse hotelske zmogljivosti, ki so v verigi hotelov LifeClass, vključno s pred kratkim odprtim in prenovljenim hotelom Slovenija. »Gostje posebnih želja niso imeli, le organizator nam je namignil, da poskrbimo, da bodo imeli na voljo dovolj mesa, piva in jacka danielsa,« je zadovoljen, ne nazadnje tudi zaradi promocije turističnega območja, povedal Žnidaršič, ki je dogajanje spremljal tudi na hotelski plaži, kjer je bilo tudi eno od uradnih zbirališč motoristov.

Portorož v črnem

A če so bili piranski gostinci nad nekoliko skromnim obiskom razočarani, se je portoroškim upravičeno smejalo. Tudi težav z obalnimi iniciativami tokrat ni bilo, na kar je lahko upravičeno ponosna koordinatorica dogodka Slavica Tucakov. Portorož je namreč ponovno zaživel, in to v tisti lepi podobi, ko je bila na portoroški promenadi nepopisna gneča prijaznih in družabnih ljudi, uniformiranih v črne usnjene jakne, in ko se je veliko pilo, še več jedlo, pa vendar brez enega incidenta. »Kar zadeva hrano, je bila noč in dan norišnica, po grobi oceni so motoristi in obiskovalci pojedli nekaj ton mesa,« je dejal Matej Vörös, ki je v Portorož pripeljal kar tri, starim lokomotivam podobne flying smokerje. »Seveda smo prodali največ rebrc, ki smo jih pekli dobesedno dan in noč,« je povedal zadovoljno. Kljub temu da je bilo na prizorišču za veliko točeno pivo treba odšteti 5 evrov, za pollitrsko plastenko pa dva evra manj, se od gostov ni pritožil nihče: »Se vidi, da so to fini ljudje, ki znajo dejansko uživat na polno.«

Seveda je bilo živahno tudi v večernih urah. Koncerti, ki so potekali na osrednjem odru, so poleg motoristov privabili na ulice druge goste in domačine. Čeprav je bilo mogoče začutiti strah, da se bo po ozkih kamnitih ulicah sredi noči slišalo glasno dodajanje plina vzdolž vse Obale, so bile noči mirne. Povemo lahko, da ta konec tedna praktično ni bilo mogoče dobiti proste sobe niti v zasebnih nastanitvah. Tako kot zmernost pri alkoholu je bilo na vsakem koraku začutiti uglajenost in prefinjenost motoristov, ki so, sodeč po tablicah, prišli iz Francije, Madžarske, Grčije, Španije, Portugalske, celo iz Finske, Nizozemske, Rusije in Ukrajine, največ pa je bilo seveda Italijanov, Avstrijcev, Nemcev in seveda Slovencev. Tisti, ki svojih sanj po jeklenem konjičku še niso izsanjali, so s testno vožnjo lahko vsaj delno začutili moč in strast med nogami, mnogi pa so se le zadovoljili z nakupom različnih našitkov, morda prave usnjene jakne ali škornjev znamke Harley Davidson, veliko je bilo tudi črnih in potiskanih majic, verižic in prstanov ter drugih dodatkov.

Za predelavo odštel več, kot je priznal ženi

Prava paša za oči je bila zagotovo tudi sobotna razstava predelanih motorjev na piranskem Tartinijevem trgu. Za največjo je zagotovo poskrbel Tomaž Capuder, lastnik Dreamachine Motorcycles iz Ljubljane, ki po naročilu in željah voznikov harleyjev oblikuje motorje. V Piranu se je predstavil s sedmimi motorji, zagotovo pa je največ pozornosti radovednežev pritegnil tudi njemu najljubši model full moon, zelo ekstravaganten in tehnično nadvse zanimiv promocijski motor družbe Akrapovič. Tako kot Capuder, ki na vprašanje o ceni radikalnega baggerja, kot je model ocenila stroka, ni želel govoriti, se je ob istem vprašanju nasmehnil tudi Dejan Dolenc z Dola pri Hrastniku, ki je v Piranu premierno predstavil svoj predelan motor. »Zelo malo delov je kupljenih, večina je narejenih ročno,« je povedal Dolenc. V smehu je tudi priznal: »Vrednosti motorja se dejansko ne da oceniti. In tudi če bi jo natančno vedel, si tega ne bi upal povedati naglas, saj bi me žena zagotovo dala iz kože.«

Ob koncu večdnevnega shoda so bili upravičeno zadovoljni tako v občinski upravi kot v Turističnem združenje Portorož. Ne nazadnje so izpeljali vrhunski dogodek, ki je v kraj pripeljal zagotovo vsaj 20.000 obiskovalcev več, kot bi jih sicer v tem junijskem terminu. In kot se je po tihem že govorilo in napovedovalo, motoristi bodo na Obalo še prišli.