Kajake bi lahko razvrstili v tri kategorije: plastični kajaki so najcenejši, težki in robustni, karbonski so izredno lahki, a tudi krhki in jih večinoma uporabljajo tekmovalci na mirnih vodah, vmes pa najdemo polje za sladokusce in Schwitz Kayak. Pod imenom Schwitz Kayak se skrivajo ročno izdelana lesena plovila, ki jih ustvarja mladi zanesenjak Uroš Šivic. Z vztrajnostjo, znanjem in vloženim časom je dosegel svoje sanje, področje, ki ga je od nekdaj privlačilo – izdelovanje vrhunskih lesenih plovil. Blagovna znamka Schwitz Kayak je še v nastajanju, ustanovil pa jo je leta 2014, ko je izdelal prvi čoln, a vrata v prihodnost si je že odprl.

Šivic je mizarsko znanje dobil od očeta, izdelovanja kajakov pa se je lotil sam. »Če imaš močno željo po uspehu, ti bo uspelo. Tako je z vsako stvarjo,« pravi. Čeprav je šele na začetku ustvarjalne poti, je že dosegel harmonijo v izdelavi. Za zdaj prav vse faze izdela sam in na koncu je kajak zares prava paša za oči, butični izdelek elegantnih linij in izbranih materialov. Izdelan je iz najkakovostnejšega lesa v kombinaciji s kompozitnimi materiali, kar mu zagotavlja trdnost, idealno težo in ravno pravo mero fleksibilnosti v vodi.

Njegova trdnost je večja od jekla

Odločitev za izdelavo lesenih plovil je plod temeljitega razmisleka, saj je danes na voljo veliko vrst sodobnih materialov. A vendar, les je gradnik, ki je zelo močan in hkrati lahek, se ne utrudi in ima odlično razmerje med težo in trdnostjo. Njegova specifična trdnost je veliko večja od jekla, aluminija, polipropilenov in večine steklenih vlaken. Sam pravi: »Specifično trdnost najlažje ponazorimo s primerom palic enake teže. Če bi imeli leseno palico, ki jo zlahka prelomimo na kolenu, in če bi imeli palice iz jekla ali plastične mase, ki bi bile enake teže, bi slednje brez težav upognili ali zlomili kar med prsti.«

Les se glede strukturne učinkovitosti, trdnosti in gostote ne more primerjati z materiali, kot sta karbon in kevlar, a glede na ceno je gotovo najučinkovitejši material za gradnjo. Slabi lastnosti lesa sta mehkoba in gnitje. Obe pomanjkljivosti pa je dokaj lahko odpraviti s primerno zaščito, ki ustreza tovrstnim plovilom. Da nastane na koncu plovilo, kjer je vse, kot mora biti, je potrebnih kar 750 ur dela. Zato ni čudno, da je Urošu Šivicu malo hudo, ko mora izdelek oddati. Čoln je sicer namenjen srednjeevropskemu trgu in je gotovo izdelek za poznavalce. Odlično se obnese tako na mirnih vodah, na primer jezerih in večjih rekah, kot na morju, njegova prednost pa je v prvi vrsti oblikovanje, torej kombinacija estetike, materialov, obdelav, izvedbe in teže.