Nemci veliko potujejo in si lahko privoščijo tudi sanjske destinacije, kot so Maldivi, Sejšeli in Mavricij, slovenska realnost so nizkocenovna potovanja in kampiranje, sanjske destinacije pa za večino le sanje. Očitna razlika je tudi v voznem parku. Med štirimi Nemcem najbolj priljubljenimi znamkami so tudi prestižne Mercedes, Audi in BMW, letos so jih prodali že blizu 300.000. Pri nas je BMW na 11., Audi na 15. in Mercedes na 19. mestu. Slovenska realnost so pač avtomobili, ki ne presežejo meje 20.000 evrov, pa še zanje se mnogi nerazumno visoko zadolžijo in jih leta pozneje, ko njihov jekleni konjiček izgubi večino vrednosti, zaradi čustvene odločitve boli glava.

Nemčija je seveda veliko bogatejša država od Slovenije, v njej namreč po podatkih Forbesa živijo tudi 103 milijarderji, kar je največ v Evropi (v Sloveniji milijarderja še ne premoremo, še najbliže sta zakonca Iza in Samo Login), najbogatejši med njimi, Georg Schaeffler, pa ima pod palcem dobrih 24 milijard evrov. Dokaz več, da je biti prodajalec najdražjih štirikolesnikov v Nemčiji donosen posel. Rolls-royceov so v prvih štirih mesecih letos prodali 44, lamborghinijev 70, aston martina 102, bentleyjev 271 in ferrarijev 282. Znamke smo našteli z razlogom: podatki Ardija namreč kažejo, da zanje v Sloveniji letos ni bilo kupcev. Še več, z izjemo Ferrarija druge znamke v Sloveniji sploh niso uradno prisotne in si lepotcev v nobenem salonu ni mogoče ogledati v živo.

Ko smo se pred leti pogovarjali s Torstenom Müller-Ötvösom, izvršnim direktorjem Rolls-Roycea, nam je zaupal, da slovenski trg preučujejo, saj so slišali o ljubezni Slovencev do avtomobilov. A so po podrobnejši raziskavi ugotovili, da za znamko v Sloveniji ni prave poslovne priložnosti. Da bi se jim posel splačal, bi namreč morali prodati dvomestno število avtomobilov, kar pa pri nas ni realno. Zato se raje ukvarjajo s cvetočima kitajskim in indijskim trgom.

Slovenska realnost tako ostajajo renault clio, volkswagen golf, škoda octavia, volkswagen polo in opel astra, ki tvorijo peterico najbolje prodajanih in so predvsem cenovno dosegljivi. Zanimivo, da imajo kar štirje nemške gene, kar dokazuje, da povprečnemu Slovencu ni več najbolj pomembno, kakšen je avto videti – nemci nikoli niso bili posebni lepotci – ampak da je pregovorno kakovosten, zanesljiv in varen. Za kaj več pa bo treba še nekaj let počakati in upati, da bodo besede izpred 25 let, da bo nekoč naš standard podoben nemškemu, meso postale...