Gutenberg 21. stoletja
Sedemnajst let je minilo od takrat, ko je bila zaradi usahlega prometa in visoke najemnine Presses Universitaires de France – ali kratko Puf – prisiljena zapustiti knjigarniške prostore na pariškem Place de la Sorbonne. Tedanja knjigarna je veljala za kultno, a zmagala je ekonomika, ki je knjigotrštvo stisnila za vrat. Puf se je z mladim šefom prodajalne Alexandrom Gaudefroyjem zdaj vrnil v neposredno bližino tedanje lokacije, a le na pičlih 80 kvadratnih metrov poslovnega prostora. Nostalgiki z mislimi na skoraj devetdesetletno tradicijo Pufa so seveda razočarani, saj v njegovi ponovno oživljeni knjigarni ni prostora za knjižne police, ampak le za ekspresni knjižni stroj ameriške izdelave, ki ga ima Gaudefroyjeva prodajalna ugodno najetega za dve leti. Njegova odlika je, da knjigo stiska v petih minutah, kar pomeni, da lahko iz knjigarne odnesete samo za vas sveže stiskano želeno knjigo prej, kot v poprečju spijete kavo v zato prirejenem delu prodajalne in tiskarne obenem ob izložbenem oknu. Za zdaj še zelo edinstven poslovni model, ki ga Gaudefroy nič kaj skromno imenuje kar »Gutenberg 21. stoletja«, pričakuje od ljubiteljev natisnjene knjige samo, da poiščejo njen naslov na računalniški tablici. »Sprva so bili kupci presenečeni, saj pridejo v knjigarno pogledat knjige, v roke pa dobijo zgolj digitalno knjižnico,« razlaga Alexandre Gaudefroy, ki je kariero začel v knjigotisku, nadaljeval v knjigotrštvu, zdaj pa se poskuša tudi s pisanjem. Da natisnjena knjiga še zdaleč ni mrtva, mu dokazujejo podatki založnikov iz ZDA, po katerih se je lani njihova prodaja povečala za več kot 12 odstotkov. Prednosti njihovega tiska po želji kupca pa vidi kar nekaj. Poleg oživljene konkurence spletnim prodajalcem je tudi bolj ekološki, saj se natisnejo zgolj knjige, ki so prodane, kupec pa jo ima v rokah v petih minutah, česar tudi Amazon (še) ne more zagotoviti, smeje navaja Gaudefroy.