Do kanibalizma prihaja tudi med živalskimi vrstami, omenjajo se pajki, kače in celo šimpanzi. Nanj pa naletimo tudi v avtomobilizmu, kjer je s povečevanjem palete vozil znotraj ene znamke celo vse bolj izrazit. Tokrat bomo pisali o svojevrstnem primeru kanibalizma. Fordova enoprostorca galaxy in S-max sta si namreč na prvi pogled tako zelo podobna, da drug drugemu zagotovo odžirata kupce. Vsaj tako smo menili pred našim druženjem, ko smo vozili različici, ki sta za nameček imeli enak motor in stopnjo opreme. Glede na centimetre pa si tako in tako ne bi mogla biti bližje.

Velika enoprostorca z dolžino 4,8 metra sta krojena po meri vseh tistih, ki se vsak dan ubadajo z vprašanjem, kam z vso kramo ter kako svoje otroke hitro in varno prepeljati v šolo ali na izlet. Če je družina zares velika, pride še kako prav sedem sedežev, ki so pri galaxyju serijski, pri S-maxu pa je zanje treba doplačati 1290 evrov. Seveda dostop do zadnjega para sedežev zahteva nekaj gimnastičnih prvin, nas je pa pri galaxyju razveselilo, da zadaj lahko sedita tudi dva odrasla, če sta seveda povprečno raščena; testni S-max tretje vrste ni imel. Seveda je mogoče sedeže podirati v skladu z željami, od njihove razporeditve pa je odvisno tudi prostorsko razkošje. Pri čemer hvalimo električno pomična prtljažna vrata (doplačilo pri obeh 590 evrov). Ima pa galaxy več prostora tako pri dvo-, pet- ali sedemsedežni razporeditvi (glej tabelo), S-max pa tedaj, ko ima le pet sedežev, pogoltne nekaj več litrov, in sicer 1035 in 2200, ko so sedeži zloženi. Lahko pa za drugo vrsto s tremi posamičnimi sedeži pri obeh zapišemo, da ponujajo zvrhano mero udobja, z obilico prostora tako za kolena kot glave potnikov, vse tri pa je mogoče tudi vzdolžno pomikati. A brez zamere vendarle ne gre: le zakaj se razvojniki namesto klasičnih niso odločili za drsna vrata, ki olajšajo dostop in so zelo uporabna tudi tedaj, ko parkirnega prostora ni v izobilju, krasijo pa tudi velikega tekmeca volkswagna sharana? Navsezadnje drsna vrata ponujajo pri manjših grand C-maxu in B-maxu.

Otrok nimamo, a smo bili kljub temu veseli, ko smo se enkrat z enim in drugič z drugim odpravili na daljšo pot. In že po uri vožnje spoznali, da sta kot zlata ribica, ki izpolnjuje skrite želje. Pa saj si nismo želeli veliko, zgolj zvrhano mero voznega udobja, da nam dolga vožnja ne bi vzela preveč energije. Šeststopenjski samodejni menjalnik powershift z možnostjo upravljanja na volanu nas je maksimalno razbremenil in delo opravljal s podobno lahkoto, kot mehko maslo namažemo po svežem kruhu, tempomat pa nam je pomagal, da nam ni bilo treba ves čas pritiskati stopalke za plin, pa še skrbel je za to, da nismo v preveliki želji priti hitro do cilja prekršili stroge hitrostne omejitve. Skušnjava je bila več kot velika...

180 konjičkov namreč kljub dizelski nravi in približno 1,8 tone teže kaže željo po drvenju, vozniku pa se oddolži z ugodno porabo pod 8 litri, ki prevedeno pomeni tudi okoli 900 kilometrov z enim polnjenjem. Bili smo presenečeni, da smo s S-maxom, ki se na cesti izkaže kot občutno bolj dinamičen, dosegli celo nekaj ugodnejšo porabo (7,5:7,8 l), pa čeprav je bil zaradi štirikolesnega pogona (če se odločite za različico brez njega, prihranite 2740 evrov) 49 kilogramov težji. Se je pa teža poznala pri zmogljivostih vsaj na papirju, kjer je bil galaxy v prednosti, resda minimalni (211:206 km/h najvišje hitrosti, 9,7:10,5 sekunde pospeška do stotice). Ko bi še ceni bili malce bolj družinski, a (pričakovano) nista – ob galaxyju 2,0 TDCi titanium je na ceniku izpisanih 35.980, ob S-maxu 2,0 TDCi AWD titanium pa 37.630 evrov. Pri obeh ponujajo 1800 evrov popusta. Sta pa zato opremi titanium skoraj popolni tako na področju varnosti (ABS, ESP, zračne blazine in zavese...) kot udobja (samodejna dvopodročna klima, potovalni računalnik, tempomat, električni paket, radio s CD, mp3 in USB, parkirni senzorji, brisalci s tipalom za dež...). Na kratko: če ne potrebujete šestega in sedmega sedeža in radi vozite bolj dinamično, izberite S-maxa, če vam je ključen prostor, je galaxy prava izbira. Več pa v sklepu.