»Zaradi splošnih globalnih trendov se tudi Pošta Slovenije vse bolj seli v digitalni svet,« je ob predstavitvi paketomatov poudaril generalni direktor Pošte Slovenije Boris Novak, ki obljublja, da bo njihovim strankam na pošto treba vse redkeje. V tem mesecu bodo namreč v 16 mestih po Sloveniji namestili 24 paketomatov, ki bodo 24 ur na dan omogočali oddajo ali sprejem paketov.

Kmalu tudi bančne in druge storitve

Samopostrežne avtomate bo Pošti Slovenije v najem dala poljska družba InPost, ki ima v svoji mreži postavljenih več kot štiri tisoč paketomatov po vsem svetu. »Skupna vrednost najema za petletno obdobje je 1,3 milijona evrov – vključuje tudi vzdrževanje in servisiranje teh naprav ter sprotno nadgradnjo informacijskega sistema. Po preteku tega obdobja bodo paketomati prešli v našo last,« je pojasnila Megi Jarc, strokovna koordinatorka iz Pošte Slovenija.

»Ko kupec prek spleta naroči blago, izbere lokacijo paketomata, kjer želi prevzeti pošiljko,« pojasnjuje Jarčeva in dodaja, da naslovnika o distribuciji paketa sproti obveščajo z SMS-sporočili ali po elektronski pošti. Ko paket dostavijo v avtomat, naslovnik dobi unikatno geslo in QR kodo za njegov prevzem. »Stranke lahko v avtomatih pakete tudi oddajajo, na paketomatu pa lahko odkupni znesek poravnajo tudi s kreditno ali bančno kartico,« pove Jarčeva. Na Pošti Slovenije že snujejo tudi tako imenovano PS-točko. Ta naj bi poleg storitev, ki jih bodo ponujali paketomati, konec prihodnjega leta omogočala tudi bančne in druge storitve.

Poštne storitve vse pogosteje zasebnikom

Kot zagotavljajo v Pošti Slovenije, zapiranje poslovalnic ni povezano z uvedbo paketomatov, temveč s spremenjenimi navadami potrošnikov. Ob očitkih, da krčijo svojo mrežo, Novak dodaja, da dostopnosti do omrežja ni mogoče ocenjevati le po zgradbah in klasični strežbi na okencih.

Da bi znižala stroške poslovanja, Pošta Slovenije manjše in nerentabilne poslovalnice zadnja štiri leta spreminja v pogodbene. To pomeni, da dejavnost pošte združijo s samostojno dejavnostjo izbranega pogodbenika – poštne storitve v svojih prostorih in s svojimi zaposlenimi opravljajo trgovine, turistični ali krajevni uradi, lekarne, trafike in računovodski servisi. Od začetka te prakse pa do konca lanskega leta so tako preoblikovali že 110 pošt po Sloveniji, do konca prihodnjega leta nameravajo doseči številko 180.

Lanski poslovni prihodki Pošte Slovenija so glede na leto 2014 upadli za en odstotek, čeprav je obseg opravljenih storitev ostal približno enak. Največji, 80-odstotni delež poslovnih prihodkov predstavljajo poštne storitve, velik izpad prilivov pa so zaznali predvsem pri denarnih storitvah, igrah na srečo, publikacijah, jutranjih dostavah in univerzalnih pisemskih storitvah.