Slovenci bomo letos množično dopustovali na Hrvaškem in najbrž še bolj utrdili svoje drugo mesto med turisti, ki vsako leto obiščejo našo sosednjo državo. Zaradi strahu pred terorizmom je Hrvaška letos med bolj priljubljenimi turističnimi cilji in skorajda razprodana.

Na spletnem portalu booking.com je bilo včeraj v prvem tednu avgusta razprodanih že 93 odstotkov prenočitvenih zmogljivosti v Istri. V turistični agenciji Relax pričakujejo, da bo letos Hrvaško prek njihove agencije obiskalo 100.000 Slovencev. »Zaradi razmer v nekdaj priljubljenih turističnih središčih Egipta, Tunizije in Turčije se turisti preusmerjajo na Hrvaško. Nekateri objekti se kar hitro polnijo in pričakujemo, da bodo do 20. julija tudi večinoma polni,« pravi Jože Režonja iz turistične agencije Relax. Da bo letos v hrvaških kampih, posebno v Istri in na vrhuncu sezone, težko dobiti prosto parcelo, je prepričan tudi Klemen Hren s spletnega portala avtokampi.si. V kampu Krk že minuli konec tedna skorajda ni bilo mogoče najti prostega mesta.

Največji dvig cen v Istri

Na turiste so se na Hrvaškem pripravili z novostmi v kampih, hotelih in drugi ponudbi ter tudi s tradicionalnim dvigom cen pred začetkom turistične sezone. Najbolj so se cene dvignile ravno v Istri, kamor se odpravi največ Slovencev. Z junijem so se za deset odstotkov podražile cestnine, na turistično tarifo so se dvignile cene trajektov. Tudi za petino so se letos podražili pavšali za celoletni najem parcel in mobilnih hišk v kampih.

V družbi Bina Istra, enem od štirih hrvaških upravljalcev hrvaških avtocest, bodo za 71 kilometrov dolgo pot z osebnim avtomobilom iz Umaga do Pulja zaračunali 6,2 evra ali pol evra več kot doslej. Direktor Bina Istre Christian Santaleza dvig cen opravičuje s povečanim obsegom dela med sezono. Več prometa od njih namreč zahteva tudi več delavcev za nadzor in varnost prometa ter na cestninskih postajah.

Po petino višjih cenah že plujejo trajekti. Za prevoz klasičnega avtomobila med Zadrom in pristaniščem Preko na otoku Ugljan boste poleti odšteli 13,7 evra ali 2,2 evra več kot zunaj sezone. V podjetju Jadrolinija opozarjajo, da je dvig cen zgolj sezonski in da takšne cene veljajo že vse od leta 2010. V zameno za višje cene bodo okrepili število in vozne rede trajektov. Najdražji trajekti plujejo iz Splita proti otokom Vis, Korčula in Lastovo. Do glavnega mesta otoka Vis stane trajektni prevoz za štiričlansko družino v osebnem avtomobilu 70,3 evra, do Vele Luke na Korčuli in Lastova pa 97 evrov.

Brez podražitve jo je letos odnesla mostnina za most na Krk, ki ostaja pri lanskih 35 kunah, kar znaša približno 4,6 evra. Enaka ostaja tudi turistična taksa – za odraslo osebo v glavni turistični sezoni znaša evro na dan. Tudi cene apartmajev in hotelov, ki jih ponujajo turistične agencije, naj bi se povišale zgolj za dober odstotek, pa še to na račun inflacije, pojasnjuje Jože Režonja iz Relaxa. »Te cene so dogovorjene veliko vnaprej in se ne morejo kar tako spreminjati,« pojasni. Koliko bodo lahko lokalni ponudniki dvigovali cene sladoleda, kave in prehrane, bo pokazalo povpraševanje, meni. Za kepico sladoleda in kavo boste že pregovorno največ odšteli na Hvaru in v Dubrovniku.

V kampih dražje za pavšaliste

Kampiranje za nekaj dni v hrvaških kampih ne bi smelo biti bistveno dražje kakor lani. Po preračunu, ki so ga za štiričlansko družino (2 odrasla in 2 otroka, stara 4 in 11 let) pripravili na spletnem portalu Avtokampi.si, bistvenih razlik v cenah ni. Podražitve kampiranja v glavni sezoni na parceli z elektriko se štejejo v evru ali dveh na dan. V Istri bo letos omenjena štiričlanska družina lahko kampirala že za 33 evrov na dan (kamp Veli Jože v Savudriji) pa vse do 63 evrov na dan (kamp Polari v Rovinju).

So se pa glede na lani občutno povišale cene za celoletni najem parcel v kampih. Tako imenovani pavšalisti bodo morali letos za parcelo odšteti vsaj 100 evrov več. Najnižji pavšal v kampu Valkanela v Vrsarju bo letos namesto lanskih 2700 evrov znašal 2900 evrov, podobno gredo v nebo tudi celoletni najemi mobilnih hišic. Hren meni, da so vedno višje cene odraz velikih vlaganj v istrske kampe, ki si jih seveda želijo povrniti. »V zadnjih sedmih letih so v njihovo prenovo vložili milijone evrov. Ponudba se izboljšuje,« pojasnjuje. Glede cen gostinske ponudbe, cen v trgovinah in cen goriv pa meni, da te ostajajo na ravni slovenskih.

Povišanje cen na Hrvaškem

Jadrolinija, Hrvaške avtoceste, Avtokampi.si

PODATKI

Kampi

Cena leta 2015 (€)

Cena leta 2016 (€)

Pavšal v kampu Valkanela/Vrsar

2700–3550

2900–4200

Pavšal v kampu Ježevac/Krk

2460–3940

2540–4060

Pavšal v kampu Kozerica/Pakoštane

2200–2700

2300–2800

Skupaj povišanje

+3–18 %

Cestnine

Cena pred sezono (€)

Cena v sezoni (€)

Cestnina Umag–Pulj (avto)

5,7

6,2

Cestnina Zagreb–Zadar zahod

12,7

12,7

Cestnina Bosiljevo–Čarapine

23,4

23,4

Skupaj povišanje

+0–10 %

Trajekti

Cena pred sezono (€)

Cena v sezoni (€)

Trajekt Reka–Rab (avto)

8

10,7

Trajekt Zadar–Preko (avto)

11,5

13,7

Trajekt Split–Vis (avto)

41

49,3

Skupaj povišanje

+20–33 %