Največji evropski avtobusni prevoznik FlixBus svojo mrežo več kot 100.000 avtobusnih povezav po vsej zahodni in severni Evropi naslednji teden uradno širi tudi v Slovenijo. Tako je vse bližje cilju, ki si ga je zadal za letos: utrditev v centralni in vzhodni Evropi.

Potem ko so lani odprli predstavništva v Italiji, Franciji in na Nizozemskem ter med nove trge vpisali Skandinavijo in Beneluks, so letos stopili na španski in angleški trg, nedavno pa so svoje predstavništvo za slovenski in hrvaški trg odprli v Zagrebu. Samo lani so v več kot 800 mest prepeljali 20 milijonov potnikov.

FlixBus naj bi se za Slovenijo odločil zaradi njene geografske lege, pa tudi povečanega zanimanja turistov in večje mobilnosti Slovencev. Tako naj bi na primer neposredno povezavo vzpostavili tudi med Münchnom in Bledom ter Postojno, okrepili bodo povezanost evropskih mest s Koprom, Portorožem in Mariborom.

Iz Ljubljane do več kot 200 mest

»Slovenija, ki je v osrčju Evrope, dopolnjuje našo mrežo. Trenutno je mogoče iz Ljubljane v Maribor potovati samo dvakrat na dan, z vključitvijo v našo mrežo prevozov bo to mogoče najmanj šestkrat. Prestolnica bo v začetni fazi z neposrednimi linijami povezana s 35 evropskimi mesti v Italiji, Avstriji, Nemčiji in na Hrvaškem, s prestopanjem pa z najmanj 200,« je napovedal Dejan Čebohin, vodja poslovnega razvoja pri FlixBusu. V kratkem naj bi iz Ljubljane vozili njihovi avtobusi tudi v Istro in Dalmacijo. Do konca leta pa se namerava Flixbus razširiti v Švico, na Slovaško, Češko in v BiH, kmalu pa tudi v Romunijo. Trenutno imajo več kot 1000 avtobusov, več kot 1000 zaposlenih in več kot 5000 voznikov avtobusov, prisotni so v 20 državah.

Nemška družba razvija inovativni poslovni model, ki potniku zagotavlja ne le elektronski nakup karte, pač pa tudi fleksibilnost in mobilnost med potovanjem. Prek spleta rezervirano vozovnico lahko namreč potnik brezplačno prekliče 15 minut pred odhodom, vozovnico lahko poišče in rezervira tudi z mobilno aplikacijo ter se ob prihodu na avtobus identificira samo s QR-kodo.

GPS-sistem sledenja avtobusom prevozniku omogoča, da avtobusom ves čas sledi in potnike s SMS-sporočili seznanja z zamudami. »Povezave med več kot 800 mesti so zelo natančno načrtovane, potnik pa lahko svoje potovanje do ciljnega mesta prekine, kadarkoli želi in za koliko časa želi, torej si po lastni izbiri kreira potovanje. Prav zato je naš način potovanja turistom pisan na kožo,« pravi Čebohin.

Avrigo odprt za pogovore

Pri FlixBusu so uveljavili dinamičen model oblikovanja cene vozovnice, ki je podoben modelu letalskih prevoznikov. Zgodnejši nakup pomeni tudi nižjo ceno vozovnice, cena pa bo variirala tudi glede na dan nakupa v tednu in zasedenost avtobusa. Doseganje najnižjih cen pa sicer ni njihov namen. Lokalnega prevozniškega partnerja FlixBus za zdaj nima. Na slovenskem trgu sta sicer ostala samo dva večja avtobusna prevoznika, poleg Avriga tudi Arrivo, ki je leta 2013 kupil tudi Veolio. Zagotovo FlixBus s slednjo ne bo sodeloval, saj bi to pomenilo medsebojno neposredno konkurenco tudi na nemškem trgu, v Avrigu pa uradnih pogovorov po besedah finančnega direktorja in člana uprave Mihe Tavčarja še niso imeli. »Vsekakor pa aktivno spremljamo konkurenco in smo odprti za morebitno sodelovanje v prihodnje,« je komentiral prihod FlixBusa na slovenski trg Tavčar.