Kar nekaj je prestižnih avtomobilskih znamk, verjetno pa bi največ ljubiteljev štirikolesnikov kot najbolj izstopajočo, tisto, ki izžareva največ privlačnosti, ki pooseblja prestiž, športnost, ekskluzivnost, zgodovinsko vrednost in kar je podobnega, izbralo – Ferrari. Seveda ne enoglasno in ne večinsko, a vendarle. Ferrari pa je obenem tudi znamka, ki je tesno povezana z našim tokratnim portretirancem. Sergio Marchionne, človek »tisočerih funkcij«, med katerimi je najbolj izstopajoč naziv predsednika uprave Fiat Chrysler Automobiles (FCA, ki med drugim združuje znamke Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati...), je namreč od začetka maja tudi prvi mož Ferrarija, ki se je od FCA »odcepil« januarja letos.

Zakaj človek »tisočerih funkcij«? Zato, ker je poleg omenjenega tudi predsednik CNH Industrial (med drugim se ukvarja z izdelavo kmetijske in gradbene opreme, tovornjakov in avtobusov ter združuje znamke Iveco, New Holland, Steyr...), predsednik multinacionalke SGS s sedežem v Ženevi, predsednik skupine FCA Italy in predsednik italijanske podružnice Sveta za ZDA in Italijo (organizacija za boljšo gospodarsko povezavo med omenjenima državama), v preteklosti pa je bil že dvakrat tudi predsednik Združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev in med letoma 2008 in 2010 podpredsednik uprave globalne bančne skupine UBS. Da, očitno to, da je en človek v vrhu več podjetij, ni samo slovenska posebnost...

Česar se loti, postane dobičkonosno

A kakor koli obrnemo, ime Sergio Marchionne večina najprej poveže z avtomobili. In kako ga tudi ne bi, ko pa je bil ravno on najbolj zaslužen za preporod Fiata. Znamka je namreč znova postala dobičkonosna že v letu 2006, manj kot dve leti po tem, ko je prevzel njeno vodenje. »Dandanes Fiat prinaša dobiček že na 28 evropskih trgih,« pove Marchionne, ki je leta 2009 odigral tudi ključno vlogo pri snovanju Fiatovega strateškega zavezništva z ameriškim Chryslerjem – ta je bil takrat v zelo slabem položaju. Pri tem sta mu pomagali tudi vladi ZDA (predsednik Obama naj bi mu odobril posojilo v višini 8 milijard dolarjev) in Kanade, vse skupaj pa je pripeljalo do tega, da je že dve leti kasneje tudi Chrysler splezal na zeleno vejo in odplačal posojila. No, še dve leti kasneje pa sta se Fiat in Chrysler združila v novo podjetje, omenjeni FCA, ki je trenutno sedmi največji proizvajalec vozil na svetu. Pri tem je jasno, da so vsi uspehi povezani prav z Marchionnejem...

A ta je z mislimi že usmerjen v prihodnost. Meni namreč, da je avtomobilska industrija na enem najpomembnejših križišč v zgodovini, najbolj pa ga fascinira, kakšen vpliv ima na vse skupaj napredna tehnologija. »Naš posel je vedno bolj kompleksen. Poglejmo na primer samo ustvarjanje okolja za avtonomno vožnjo, kar postaja ključna zadeva v naši industriji. Vsa ta tehnologija bo na voljo prej, kot si sploh upamo pomisliti, zato se moramo tudi sami nemudoma odzvati in biti pripravljeni,« je ob neki priložnosti razpredal Marchionne in dodal zanimivo mišljenje glede električnega pogona: »Čeprav je dejstvo, da bodo motorji z notranjim izgorevanjem vse manj pomembni, jih še dolgo vidim kot pomemben dejavnik mobilnosti.«

Vozi se v blindiranem vozilu

Danes skoraj 64-letni Marchionne, čigar mama je iz hrvaške Istre, se je sicer rodil v mestecu Chieti v italijanski deželi Abruci, a se je z družino že pri 14 letih preselil v Kanado k sorodnikom v Toronto, zaradi česar ima poleg italijanskega tudi kanadsko državljanstvo. Na tamkajšnji univerzi je študiral filozofijo in kasneje v Windsorju podjetništvo, tudi poslovno pot pa je začel v Kanadi. Njegov stil vodenja je nekaj posebnega zaradi tega, ker zelo rad osebno komunicira z vodjami oddelkov in drugimi zaposlenimi, zato je bil ob prihodu v Fiat menda povsem zmeden in šokiran nad tem, da so številni menedžerji v podjetju med seboj komunicirali prek svojih tajnic.

Sicer pa Marchionne ni le odličen poslovnež, ampak tudi zasebno zanimiva osebnost. Tako je na primer velik ljubitelj in poznavalec klasične glasbe, ki jo večkrat posluša tudi med delovnim procesom, v svojih javnih nastopih, ki jih raje kot v obleki opravi v značilnem temnem puloverju, pa s svojim globokim glasom, ki je verjetno posledica verižnega kajenja, rad citira umetnike, glasbenike in politike. A predvsem je Marchionne seveda avtomobilski entuziast. Ko si zaželi hitre vožnje, se tako odpravi na Fiatovo testno progo v Balocco, kjer ima v garaži med drugim spravljene nekatere ferrarije. »Moji so modeli 599 aperta in 599 GTO, zelo rad imam tudi californio T, ker je tako lepo vodljiva... Pa 488 in F12, ki sta pravi zveri in zaradi svojega DNK Ferrarija v najboljši podobi – takoj ko zaženeš njuna motorja, veš, da je to to. In način, kako 488 zapelje v ovinek... Jezus Kristus!« slikovito opiše Marchionne, ki se sicer naokoli prevaža v predelanem in blindiranem poltovornjaku znamke Ram, pri čemer ob njem vselej sedi oborožen telesni stražar, za nameček pa pred in za njim vozita še spremljevalna avtomobila z dodatnima profesionalnima varnostnikoma. Varnost je pač na prvem mestu...