Vsenavzočni Google je pred dobrim letom zagnal nov visokoleteči projekt, s katerim želi spremeniti naše dojemanje oblačil. Z razvojem posebne tkanine želi vsak kos oblačila spremeniti v pametni pripomoček, s katerim lahko upravljamo vsakodnevne mobilne aplikacije. Nosljiva tehnologija, ki nam jo korporacije približujejo prek pametnih ur, pametnih očal in še česa podobnega, počasi postaja realnost našega vsakdanjika, vendar ta proces poteka veliko počasneje, kot so si tehnološki velikani zamislili.

Google zdaj stavi na novo generacijo pametnih oblačil, tako imenovani projekt Jacquard. Njegove zadnje tehnološke posodobitve so nedavno predstavili na Googlovi konferenci razvijalcev. Projekt Jacquard je v osnovi eksperiment, kako v tkanino oblačil vključiti čim več uporabne tehnologije. Drugačen, bolj naraven pristop k nosljivi tehnologiji je po prepričanju Googla boljša pot, da se prepriča širok krog potrošnikov, ne pa zgolj tehnološke zanesenjake, ki sicer edini razgrabijo pametne ure in pametna očala.

Potrepljaj me po rokavu

Projekt, ki nosi ime po Francozu Josephu Marieju Jacquardu, izumitelju mehanskih statev za pletenje tkanine, se je še pred letom dni zdel kot še ena izmed nešteto idej, s katerimi Google želi zavladati trgu oziroma po njihovih besedah izboljšati življenje posameznika. Njihovi inženirji pa očitno niso počivali, saj bo prvo pametno oblačilo – modna jakna na voljo že prihodnje leto. Gre za džins jakno, ki nastaja v sodelovanju s še eno multinacionalko, podjetjem Levi's, znanim po legendarnih kavbojkah.

Bistvo tehnoloških oblačil je posebno stkana tkanina, ki vsebuje prevodne niti. To ji omogoča, da je občutljiva za dotik in kretnje. Jakna bo s to tehnologijo opremljena na enem rokavu, poganjal pa jo bo modni nastavek, ki se bo pripel na gumb rokava. Prek tega nastavka se bo mobilni telefon povezal z jakno in omogočil, da z dotikanjem ali kretnjami nadzorujemo različne aplikacije. Vsem, ki se sprašujete, zakaj za vraga bi kdo želel prek rokava nadzorovati mobilni telefon, Google odgovarja, da je veliko lažje podrgniti po rokavu, denimo med vožnjo s kolesom, kot pa vzeti telefon v roke in izvesti neki ukaz. Denimo prekiniti klic, preskočiti skladbo ali izvedeti napotke za pot. Prav ljudje, ki vsak dan uporabljajo kolo za prevoz do službe, so prva ciljna skupina, na katero merita podjetji.

Možnosti za uporabo te tehnologije so praktično neskončne. Omenjeno tkanino namreč lahko všijejo v kar koli, kar pomeni, da bomo lahko v prihodnje dobili tudi pametne fotelje, rokavice, navsezadnje tudi preproge, če se bo komu to zazdelo uporabno.