Rekonstrukcija Zaloške ceste, konkretneje 700-metrskega odseka od vzhodne ljubljanske obvoznice do Zadobrovške ceste, poteka skladno s terminskim načrtom. Tako vsaj pravijo na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. »Trenutno poteka tretja faza gradnje, kot je bilo tudi načrtovano. Promet je preusmerjen na južni, novo zgrajeni del Zaloške ceste, Cesta v Slape pa se dokončuje,« so povedali. Rok za dokončanje skoraj pet milijonov evrov vredne naložbe sicer poteče decembra.

Poljčanom je zmanjkalo rešitev

Mestna občina Ljubljana se je dolgo načrtovane rekonstrukcije Zaloške ceste, ki jo iz dvopasovnice preobraža v štiripasovnico, lotila lanskega oktobra, in sicer z dvoletno zamudo. Tej je poleg dolgotrajnega pridobivanja gradbenega dovoljenja za prometno ureditev med drugim botrovalo tudi negodovanje dela lokalnega prebivalstva, zbranega v več civilnih iniciativ, ki je nasprotovalo skoraj vsem predlaganim rešitvam – tudi kot stranke v postopku.

Želeli so namreč, da bi se namesto štiripasovnice in semaforiziranih križišč ohranila cesta z dvema oziroma tremi pasovi in dodanima krožiščema namesto semaforiziranih križišč. Zahtevali so tudi, da se reši problem dovoza do ulic in dvorišč stanovalcev ob Zaloški cesti, ki bodo morali po občinski različici narediti krog, da bodo prišli domov. A od vseh njihovih predlogov so na mestni občini upoštevali le enega – vrisali so dodaten prehod za pešce.

Predsednica sveta četrtne skupnosti Polje Minka Jerebič pravi, da se stanovalci, ki živijo tik ob Zaloški cesti, niso sprijaznili z načrti občine, toda postopki so stekli naprej, zato ne morejo več vplivati na potek dogodkov. »Predlagali smo krožišča, ker bi bila s tem zagotovljena večja pretočnost prometa. Do tega žal ni prišlo. Ne predstavljamo pa si, kako bo promet tekel po severni trasi Zaloške ceste, kjer so stanovanjske hiše. Kako se bodo ti ljudje vključevali v promet, še vedno nikomur ni jasno, kot tudi ni jasno, kako bodo ti ljudje obračali. Trenutno pa se nihče ne pritožuje, saj se ljudje ukvarjajo s tem, kako se bodo priključili na kanalizacijo,« je povedala Jerebičeva.

Zaprte bodo le stranske ulice

Dela na komunalni infrastrukturi (obnova vodovoda, fekalna kanalizacija, meteorna kanalizacija, plinovod, elektrokabelska kanalizacija, telekomunikacijska kanalizacija) se sicer izvajajo samo na trasi Zaloške ceste, medtem ko bodo komunalne vode po stranskih ulicah položili v naslednjih letih. »Na stranske ulice se izvajajo samo odcepi, in sicer tako, da ob gradnji komunalnih vodov na teh ulicah ne bo treba ponovno zapirati Zaloške ceste,« so pojasnili pri mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Na vprašanje, ali se v prihodnje zavoljo gradbenih del obetajo kakšne dodatne zapore cest – morda Zadobrovške –, so na mestni občini odvrnili, da razen stranskih ulic ne bodo ničesar zapirali. Tudi projekt ostaja nespremenjen, poudarjajo, kar pomeni, da bo na vsaki strani bodoče štiripasovnice dva metra širok pločnik, poldrugi meter široka kolesarska steza, med obema voznima pasovoma s skupno širino 6,5 metra pa bo še ločilna zelenica.