Športne stavnice. Pred kakšnimi 15 leti smo tudi sami poskusili znanje in srečo, prvič in zadnjič. Stavili smo namreč na izide 13 nogometnih tekem in bili presenečeni, da smo pravilno napovedali izide 12, a hkrati tudi razočarani, da smo si rekli – nikoli več. Pa čeprav nas je nekajkrat zamikalo, da bi na hitro poskušali zaslužiti nekaj evrov, tako za sproti, za malico in kavo.

Za neuspeh seveda ni bila kriva trinajstica, v očeh mnogih tako zelo nesrečna številka, temveč predvsem naš pohlep. Tega smo se dobro zavedeli, ko smo se po koncu prvega dela rekreativne nogometne lige ob kozarcu hmeljske kapljice zapletli v pogovor s soborcem, ki si pri športnih stavah zasluži čin generala, tako zelo izkušen in uspešen je. Ne vemo natančno, kaj nam je tisti trenutek bilo, toda izzvali smo ga, si upaš staviti z nami? Če bi šlo za njegovo bojno polje (beri: športne stave), gotovo ne bi bili tako pogumni, pri stavi, ki smo mu jo predlagali, pa smo se že vnaprej videli kot zmagovalci. Z jasnim vprašanjem: nam bo z eno posodo za gorivo več kilometrov uspelo prevoziti s testnim peugeotom ali toyoto. In dodatnim pojasnilom, da je model 208 bencinsko gnan in v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, yaris pa je hibrid, katerega moč se prenaša prek brezstopenjskega CVT.

Na prvo žogo se je zdel pravilni odgovor kot na pladnju, a je imelo vprašanje past, ki jo je kolega spregledal, zato je vehementno kot zmagovalca napovedal yarisa. Toda hibrid, ki pri gorivu varčuje po zaslugi električnega motorja, je imel občutno manjšo posodo za gorivo (50:36 l). Ta pa je odločila zmagovalca. Na enaki testni trasi nam je namreč potovalni računalnik pri peugeotu pokazal povprečje 7,3, toyota pa 5,9 litra. Križni račun pa je nato določil zmagovalca – peugeota in našo malenkost. Dvestoosmica je namreč z enim polnjenjem prevozila 685, yaris »zgolj« 610 kilometrov. Po zmagi smo se znebili velikega bremena in sproščeni nadaljevali njuno primerjavo.

Ostanimo še malce pri pogonu. Hibrid je Toyotin zastavonoša. Glede na izkušnje večjih toyot deluje suvereno, a nas v yarisu ni prepričal. Največja zamera leti na račun menjalnika. Ta sicer pri vožnji v mestu deluje dokaj prepričljivo, električni motor pa se vklopi vsakič, ko pritisk stopalke za plin ni preveč močan. Ko pa zapeljemo zunaj mestnih središč in želimo voziti bolj dinamično, se menjalnik zoprno zaganja v visoke vrtljaje, posledično pa je glasnost v kabini na robu sprejemljivega. Res škoda. Za nameček avto ni imel tempomata (doplačilo 800 evrov), prednastavljena hitrost bi namreč visoke vrtljaje gotovo znižala. Sistemska moč obeh motorjev je 100 konjev, a ima voznik občutek, da jih je manj. To potrjuje tudi teorija – maksimalna hitrost je 165 km/h, pospešek do stotice 11,8 sekunde. Za povprečnega voznika dovolj, toda konkurent...

Če nas japonec ni prepričal, nas je francoz s pogonom vsekakor. 110 konjičkov komaj čaka, da jih spustimo v dir, s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa so uigrani podobno, kot so ljubljanski simfoniki s svojim dirigentom. Menjalnik obvlada svoj posel za čisto desetko, saj prestavlja hitro in mirno vse do maksimalne hitrosti (194 km/h) in pospeška (9,8), da vas bodo tudi na daljši relacijski vožnji, če si boste dinamičnejše vožnje zaželeli, gledali v hrbet.

Kar zadeva pogon, je testni peugeot v prednosti, kaj pa pri vsem drugem? Neverjetno blizu sta si, tako pri odmerjenih centimetrih kot tudi litrih. Tako je dolžinska mera peugeota 397, toyote zgolj dva centimetra manj, razlika pri medosju pa je prav tako zanemarljive tri centimetre (254:251). Zato ne čudi, da sta vtisa v notranjosti pri obeh podobna, pri čemer hvalimo voznikov položaj za volanom in prostor na zadnji klopi, kamor je dostop zavoljo zadnjega para vrat enostaven, zadaj pa lahko sedita tudi dva odrasla povprečnih mer. Nekaj več težav nastopi, če je treba spraviti potovalke četverice, saj prtljažnika pri obeh v osnovi temu nista namenjena (pri 208 pogoltne 311, yarisu 286 litrov). A smo prepričani, da bo do tega scenarija (beri: štirih v avtu) prišlo le poredkoma. Dokaj blizu sta si tudi cenovno (17.270:19.090 evrov), pri čemer velja omeniti, da lahko pri nakupu s Peugeotovim financiranjem in sistemom staro za novo privarčujete 3500 evrov, Toyotina subvencija iz eko sklada pa je največ 2900 evrov. Več pa v sklepu.