»Do konca leta bomo zaposlili vsaj še trideset sodelavcev, saj imamo veliko povpraševanja po obstoječih modelih bark in tudi že po novih,« napoveduje Žiga Petač, direktor SVP AVIO, ki v prostorih nekdanjega Seawaya v Zapužah nadaljuje izdelavo bark po načrtih bratov Jakopin. Ekipa, ki jo je postavil Vladimir Zinčenko, prej posrednik za prodajo Seawayevih plovil, je junija lani v bistveno manjšem obsegu po letu dni spet zagnala proizvodnjo bark, po slabem letu dni pa kaže, da bodo ostali v industriji jadrnic in motornih plovil. Na trg bodo v sodelovanju z J&J Design dali dva nova modela jaht.

Za model greenline 36 so prav minuli petek dobili kalup, prvo pa naj bi kupcu dostavili že avgusta. V pripravi pa je tudi greenline 65. Najbolj potrebujejo mizarje, laminaterje, mehanike in tudi skladiščnike, skupaj z zunanjimi sodelavci pa pri nastajanju plovil sodeluje 80 ljudi. Proizvodnjo imajo razprodano do začetka prihodnjega leta, glede na zanimanje za nove modele jaht so tudi za naprej optimistični. V razvoj novih modelov bodo po besedah Petača vložili slabe štiri milijone evrov.

Nedavno so za eno leto podaljšali pogodbo za najem proizvodnih prostorov in opreme v Zapužah, ki naj bi jih na dražbi tudi kupili, saj imajo še vedno tudi predkupno pravico. Dražba, ki bi se sicer morala odviti že zgodaj spomladi, bo najverjetneje izpeljana pred poletjem. Izklicna cena za zemljišča, upravno-proizvodne prostore v Zapužah in na Bledu ter stroje, kalupe za barke greenline in opremo je 8,364 milijona evrov.

Je pa Petač prepričan, da so obstoječi prostori za vse potrebe premajhni, zato že izbirajo lokacijo za novogradnjo. Tako naj bi na pogorišču Seawaya, ki je bil še leta 2010 prepoznan za gorenjsko gazelo, za seboj pa po stečaju konec leta 2014 pustil večmilijonsko škodo, proizvodnja bark doživela preporod.