Seveda je res, da samodejni menjalnik zahteva nekaj privajanja na vožnjo, saj leva noga počiva, dela pa le desna za plin in zavoro. Dolgoletne navade lahko zavedejo voznika ali voznico, da poskuša »loviti« sklopko z levo nogo in pri tem seveda pritisne na stopalko za zavoro. Čeprav taki manevri v prometu veljajo za nevarne, pa so redki. Dejansko pa velja, da se voznik na samodejni menjalnik navadi že po nekaj urah. Sledi ljubezensko razmerje – ko se namreč enkrat navadiš na samodejni menjalnik, nočeš več nazaj na klasičnega ročnega. In temu lahko pritrdim tudi sam.

Sodobni menjalniki, med katerimi imajo nekateri že devet stopenj, prestavljajo tako hitro in mirno, da voznik tega sploh ne zazna, kar naredi vožnjo udobnejšo in posledično varnejšo, posebno če je vozilo opremljeno z radarskim tempomatom. Zmagovita kombinacija, ki na daljši vožnji in v slabših vremenskih razmerah neverjetno razbremeni voznika. Ta pa, če seveda hoče, lahko prestavlja še naprej sam; mnoga vozila tako za volanskim obročem ponujajo dve prestavni ušesi.

Da so samodejni menjalniki prodajno pot najprej začeli onkraj luže, ni nič čudnega, saj tamkajšnji avtomobili že desetletja tudi zavoljo velikosti veljajo za simbol udobja. Dobiti vozilo, ki je opremljeno z ročnim menjalnikom, pa je v ZDA podobno misiji nemogoče, saj takšna vozila veljajo za eksote. Seveda je ob začetkih tik pred drugo svetovno vojno in še desetletja kasneje za (ameriške) samodejne menjalnike veljalo, da so precej potratni z gorivom, a to tedaj ni igralo pomembnejše vloge. Današnji menjalniki pa so tudi na tem področju naredili velik korak naprej, zato ne čudi, da je pri najsodobnejših samodejnih poraba goriva celo nekaj nižja kot v kombinaciji z ročnim.

V Evropi samodejni menjalniki počasi, a zanesljivo prevzemajo pobudo. V dražjih razredih so tako mnoga vozila z njimi že serijsko opremljena, za doplačilo najmanj 1000 evrov, kar je denarnici povprečnega Slovenca primerno, pa je avtomatika na voljo tudi v velikostno manjših razredih. Pri čemer velja omeniti, da cenejši samodejni menjalniki postajajo vse boljši in odločno zmanjšujejo zaostanek za dražjimi brati. Kljub temu pa seveda velja, da bodo pravi preboj dosegli šele, ko se bo spremenila miselnost. Do cilja je še daleč, toda ponudniki avtomobilov napredujejo z veliki koraki.