Česa torej praktično zanemarljiva manjšina nima in kaj velika večina ima? No, tudi za odgovor na to vprašanje ob vsem naštetem ni treba biti ravno poznavalec. Jasno, praktično vse znamke na slovenskem trgu imajo v svoji ponudbi petvratno kombilimuzino. Kar ta razred naredi tudi za najbolj konkurenčnega. In med najvidnejšimi razrednimi predstavniki sta tudi opel astra in renault megane, ki se oba lahko pohvalita s tem, da sta najbolj sveža, saj sta v obliki novih generacij na cestah kratek čas. Prva je vse »povedala« že s tem, ko je kmalu po prihodu na trg zapored osvojila naziva slovenskega in evropskega avtomobila leta, drugi pa je še novejši in zato večja neznanka, a se je na naših testnih vožnjah izkazal praktično na celi črti in potrdil, da se vrača tja, kjer mu je mesto – v razredni vrh. Tam zdaj znova vlada silna gneča, kar pa je za kupce lahko le dobro...

Še posebej, če bo njihova izbira kateri izmed primerkov, ki smo ju preskusili na našem testu. To sta bila, če izključimo meganovo športno verzijo GT, s trenutno najmočnejšima bencinskima motorjema gnana primerka enega in drugega – s turbinama podprta 1,4-litrski s 150 konji (110 kilovati) pri astri in 1,2-litrski s 130 KM (97 kW) pri meganu. Opisali bi ju lahko takole: tiha in uglajena ter odločna in odzivna. Ob tem sta oba lepo sodelovala vsak s svojim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in pravzaprav nas je pri vsem skupaj presenetilo le eno: da meganov motor, sodeč po uradnih podatkih, za pospešek do stotice potrebuje debeli dve sekundi več (10,6) kot astrin (8,5). Saj ne rečemo – 20 konjev razlike se je čutilo, astra je bila pri pospeških bolj odzivna in suverena, a občutki so nas vseeno prevarali, saj bi ji pripisali precej manjšo razliko od zapisane... No, pa saj občutek je večkrat celo pomembnejši od suhoparnih številk. Le pri porabi temu ni tako. To pa smo, ko smo se res potrudili in je bila vožnja že na meji »življenjske«, pri obeh spravili na dobrih sedem litrov (7,2 pri astri in 7,4 pri meganu), medtem ko je realnost ob običajni sproščeni vožnji pri obeh bližja osmim litrom. In ko smo že pri litrih, poglejmo za koga še pomembnejše – tiste v prtljažniku: astra jih v osnovi daje 370, megane 14 več (384), kar se je na našem testu izkazalo tudi za realno razliko, čeprav pri Renaultu ponujajo tudi podatek o 434 litrih, ki pa nastane ob drugačnem načinu merjenja (z vodo namesto s kockami). Po drugi strani z veseljem ugotavljamo tudi, da sta oba avtomobila dovolj prostorna tako spredaj kot zadaj, kjer bosta zelo spodobno sedela tudi dva odrasla potnika. Pri čemer sicer ne pravimo, da centimeter pri dolžini v korist astre (437:436) igra kakšno ključno vlogo, a je v njej zadaj prostora še za odtenek več.

Kje so torej sploh razlike? V bistvu jih je malo. Oblikovno bi sami za atraktivnejšega označili megana, ki je večji nastopač in deluje bolj dinamično, pa čeprav se med vožnjo izkaže za malce mehkejšega in bolj udobnega. Astra po drugi strani še zdaleč ni oblikovno zadržana, a vseeno bolj od tekmeca, ji pa, kar se testnih primerkov tiče, v plus štejemo vozniku prijaznejši sedež, s podaljšanim sedalnim delom, in boljši splošen občutek med vožnjo. Kar je v bistvu zadeva, ki jo je zelo težko opisati in se jo najbolj občuti, ko se po vožnji enega nemudoma presedete v drug avto. Takrat voznik pač občuti, da je astra za odtenek »vodljivejša«, odločna, kompaktna, skratka pri njej voznik ostane povsem brez pripomb, medtem ko je pri meganu občutek še vedno zelo dober, a ne povsem na astrini ravni. Kar je pri obeh pustilo mešane občutke, pa je upravljanje s centralnima zaslonoma. Velik astrin in še večji meganov, oba občutljiva na dotik, sta sicer med boljšimi primerki svoje sorte, sploh pri meganu, a vendar to še ni to. Ko na njiju pritisnemo kot na gumb, je vse brezhibno, ko podrsamo, pa je odzivnost povprečna, na ravni telefonov in tablic izpred nekaj let. Zakaj na tem področju avtomobili ne naredijo koraka naprej in ne ponudijo odzivnih zaslonov na ravni telefonov, je že drugo vprašanje, zagotovo pa bi to pripomoglo k boljši uporabniški izkušnji. Pri čemer je pri astri v pomoč vrtljiv gumb, ki vse skupaj malce olajša...

Kakor koli, celotne slike obeh avtomobilov to ne pokvari, kot jo tudi ne cena. Ta sicer ni ravno nizka, je pa z manj kot 20.000 evri (19.300 za testno astro in 19.690 za testnega megana) ob odlični opremi in motorjema korektna, saj bo kupec za to dobil veliko avtomobila.