Nakup steklenice vina je vedno vsaj malo podoben izbiri knjige v knjižnici: velika ponudba in le približno vedenje, kaj bi hoteli, in mogoče priporočilo nekoga, ki mu pri izbiri zaupamo. Zato si je tako za knjižnico kot za vinsko trgovino treba vzeti čas za uživanje. In tako v knjižnici kot v vinski trgovini je vedno nekdo, ki je na voljo, da vam pomaga. Knjižničar priporoči, vinski trgovec ponudi. Nato se doma z velikim pričakovanjem lotimo bodisi knjige ali steklenice vina. Če izpolni naša pričakovanja, jo priporočimo drugim, če ne, jo odkljukamo in prekrižamo. To velja tako za knjigo kot za vino. Kajti tako pri knjigi kot pri vinu ne gre za nič drugega kot konzumiranje užitka.

Tako za knjige kot za vino velja tudi, da se ju v zadnjih letih na veliko kupuje na internetu. Tam je princip precej drugačen: navadno natančno vemo, kaj hočemo, in poiščemo najboljšega ponudnika. Namesto knjižničarke ali vinarja nam z nasveti pomagajo ocene drugih kupcev, ki jim lahko zaupamo ali ne. Klik, klik in čez nekaj dni je knjiga/vino v škatli pred našimi vrati. Kar sicer ne pomeni, da v tem ne boste uživali, a za staromodne manjka polovica užitka, povezanega z izbiranjem.

Milijardni spletni vinski posel

Medmrežje je v resnici postalo največja vinska trgovina na svetu, ki prinaša milijonske zaslužke. Svetovalna skupina IBIS world je objavila, da bo do leta 2020 spletni vinski trg vreden 1,4 milijarde dolarjev, večino tega pa bo zapravila milenijska generacija. Po podatkih Forbesa je samo Wine.com, ki je v zadnjih sedmih letih postal največji spletni vinski trgovec, lani zaslužil 56 milijonov dolarjev. V Veliki Britaniji je največji spletni prodajalec vina veriga supermarketov Tesco, ki na internetu proda deset odstotkov vsega prodanega vina. Tesco prek spletnih nakupov ponuja nekaj možnosti, ki sicer v trgovinah niso dosegljive. Recimo kooperativni nakup, ko so izredno drage steklenice vina na voljo za nakup skupine kupcev, ki si razdelijo vino in strošek. Kitajski meganakupovalni portal Alibaba, katerega lastnik Jack Ma, je velik ljubitelj vina, ima tudi svoje sekcije za prodajo vina, za september pa napoveduje pospešek prodaje, saj bodo oznanili kitajski dan vina. Mimogrede, Ma je tudi lastnik Decanter.com in nekaj posesti v Bordeauxu. Prav vina iz teh posesti bodo glavne zvezde prodaje vinskega dne.

Proti vinskemu poslu pogledujeta tudi velikana, kot sta Ebay in Amazon. Amazon je svoj servis Amazon wine ustanovil leta 2012, in to je bil že njihov tretji poskus, da bi zavzeli spletni vinski trg. Zdaj se jim je pridružil še Ebay wine, kjer je na voljo 10.000 steklenic različnega vina, od poceni vina do ekskluzivnih in redkih polnitev iz 500 različnih vinskih regij od italijanskih Abrucev do novozelandske pokrajine Wairarape. Poleg nakupa bodo omogočili še dražbe, možnost prepoznavanja vina glede na fotografijo etikete ter ponudbo, da lahko kupljeno steklenico prevzamete v najbližji trgovini. Kot da bi hoteli s tem ohraniti vsaj del privlačnosti izbire vina v vinoteki.