Tak je na primer megazvezdnik borilnega športa UFC Connor McGregor, ki bi se kot prvak v peresni kategoriji pred časom moral pomeriti s prvakom lahke Rafaelom dos Anjosom in bi v primeru zmage postal prvi borec v zgodovini, ki bi bil hkrati prvak v dveh kategorijah. Do dvoboja zaradi poškodbe nasprotnika naposled ni prišlo, smo pa na neki način podoben »dvoboj« izvedli sami na vzporednem testu. Na njem smo soočili prvaka svojih razredov, volkswagna golfa in passata, kot se spodobi v svojih najboljših verzijah – v terensko dvignjenih mišičastih in štirikolesno gnanih karavanskih različicah alltrack, za nameček z odličnima samodejnima menjalnikoma in najmočnejšima možnima motorjema. To sta 2-litrska turbodizla: z dodatno turbino in 240 konjskimi močmi (176 kilovati) pri passatu ter 184 KM (135 kW) pri golfu.

Slednjemu smo v tem dvoboju namenili vlogo izzivalca. Že zato, ker je prav, da manjši in šibkejši izziva večjega in močnejšega, po drugi strani pa tudi zato, ker passat po nobenem kriteriju ne more stopiti toliko nižje, da bi se s tekmecem spopadel v njegovem razredu. Medtem je golf že toliko časa »kralj« svojega, da njegov razred mnogi imenujejo kar golfov, ob tem pa je dejansko tako dober, da je boljši od marsikaterega iz razreda višje. Pa je tudi od passata? No, to je kompleksno vprašanje, ki ima na prvo žogo enostaven odgovor: seveda ne! Passat je vrhunski avto, ki je postavil nove standarde, testni z omenjenim motorjem in v različici alltrack, ki med drugim ponuja tudi različne izbire voznega profila, vključno s terenskim, in številne druge dodatke, pa je sploh najboljši passat, »passat nad passati«. Omenjene vozne profile sicer ponuja tudi golf alltrack, in če si želite vsestransko kar najbolj uporabnega golfa, je tudi to »golf nad golfi« – pri čemer bodo športni navdušenci ta naziv pač podelili različici R. Kakor koli, testni passat alltrack je boljši zaradi tega, ker je hitrejši (do stotice pospeši v 6,4 sekunde in ima končno hitrost 234 km/h), a je tu golf za svoje razmere prav tako odličen in se trmasto upira: do stotice v 7,8 sekunde pospeši hitro in odzivno, končne hitrosti 219 km/h pa tudi z njim nismo lovili.

Nadalje je passat boljši, ker je večji (daljši je za 20 centimetrov, 4,78:4,58 metra) in (tudi) zato udobnejši, a je golf tu spet trmast, saj človek hitro ugotovi, da zna biti prav tako zelo udoben in družinsko skorajda enako uporaben. Presenetljivo majhna je tako na primer razlika v prtljažniku, ki je pri passatu večji le za 34 litrov (639:605). Skratka, ta golf več kot le zadovolji čisto vse potrebe, tako vozniške kot družinsko-potniške, passat pa vse to počne še bolje, bolj prefinjeno in sofisticirano, na višji ravni. Če bi ju »preslikali« v ring, je tako stanje tik pred koncem borbe takšno, da je passat nasprotniku primazal nekaj zaušnic, a se zdi, da je golfa vse skupaj le razjezilo in siten kot muha še naprej spravlja tekmeca ob živce.

A golf zna tudi pičiti: njegov prvi udarec je poraba. Na testu nam je tako »popil« skoraj liter manj od passata (7:7,9 litra dizla na 100 kilometrov), kar je tudi logično in pričakovano. A tu se (racionalni) kupec prvič vpraša: je passat toliko boljši, da je vreden te razlike? No, drugi udarec pa golf zada s ceno: testni, skoraj popoln golf alltrack, ki mu resnično ne manjka nič in bi mu mirne volje še kaj odvzeli, stane 32.250 evrov, testni passat alltrack pa 9000 evrov več (41.149). Pri čemer sledi drugo, še precej težje vprašanje za (racionalnega) kupca. Ki odgovor dobi v sklepu...

P. S.: Morda smo obema naredili krivico, ker smo se v besedilu premalo posvetili njunim voznim lastnostim. A zadostuje že tole: sta brezhibna na vseh cestah, lahko športno-poskočna ali udobno-varčna. Skratka, resnična prvaka svoje kategorije.