Eno je dirka, drugo je politika. Tako nekako bi lahko ocenili trenutno stanje v svetu motociklizma in posebno v njegovi najmočnejši različici motoGP. Celotno »mašinerijo« sta dejansko sprožila Španec Jorge Lorenzo in Ducati, ki bosta združila moči v prihodnji sezoni, zato so zdaj ekipe in dirkači na lovu za novimi obrazi in delodajalci.

Italijan Valentino Rossi je ob tem lahko povsem miren, saj ima z Yamaho pogodbo še za nekaj naslednjih sezon, bolj pa mnoge dirkače mika drugi motocikel v tej ekipi, na katerem trenutno sedi Lorenzo. Eden od resnih kandidatov naj bi bil Španec Dani Pedrosa, ki pri Hondi nikakor ne more zlesti iz sence rojaka Marca Marqueza. A mnogi se sprašujejo, ali bi prestop k Yamahi prinesel kakšen poseben napredek za malega Španca. Za preostanek njegove kariere se mu očitno obeta ravno to, kar ga spremlja že nekaj sezon: da bo večna in zelo dobra številka dve, nikoli pa povsem na vrhu.

Tja pa si želi Marquez, ki pa mu trenutno zvezde niso najbolj naklonjene. Z 82 točkami ima sicer še 17 točk prednosti, a ta se počasi in vztrajno topi. V Le Mansu je bil v preteklosti že uspešen, a je imel na tej stezi tudi že veliko dela in ima z njo neporavnane račune. »V osnovi mi je steza všeč, lani pa sem imel veliko težav s pnevmatikami in sem bil le četrti. Najpomembnejši dejavnik v Franciji pa je vsekakor vreme, dež je povsem mogoč, ne glede na vse vremenske napovedi. Lahko pa je tudi zelo vroče, zaradi česar potem trpi sprednja pnevmatika. Sam značaj steze, ki zahteva močna zaviranja in potem spet polna pospeševanja, lahko naredi vse skupaj še bolj zapleteno, zato smo se osredotočili predvsem na elektroniko in nastavitve šasije. Počakajmo, kaj se bo izcimilo iz vsega tega v nedeljo, upam na najboljše,« je povedal Marc Marquez. Presenetljivo je, da je po štirih letošnjih dirkah od skupaj 18, kolikor jih je v koledarju, še vedno v skupnem vodstvu, saj je Yamaha letos ponovno izredno močna. Kar še kako občuti tudi Rossi, ki niti sam ne ve, od kod mu tako dobri rezultati na kvalifikacijah. V preteklosti so ga ravno skromne kvalifikacije stale marsikatero zmago, letos pa je povsem drugače. »Ne vem, zakaj, a sumim, da zaradi Michelinovih pnevmatik. Zdaj lahko na kvalifikacijah vozim z mehkejšo različico, za dirko pa potem izberem tršo. Tega pri Bridgestonu nisem mogel storiti,« pojasnjuje Valentino Rossi. Z dobrimi kvalifikacijami bi si precej olajšal delo, posebno če upoštevamo, da še lani na prvih štirih dirkah sezone niti enkrat ni bil med tremi najhitrejšimi na kvalifikacijah, dvakrat je moral dirko začeti celo iz tretje startne vrste.

Lorenzo pa se skuša otresti vseh vprašanj o Ducatiju in sezoni 2017. Sam pravi, da mu Yamaha še vedno stoji ob strani, tudi v ekipi poudarjajo, da mu dajejo na razpolago vse, kar mora njihov tovarniški dirkač dobiti. Vprašanje je le, kako bo s to podporo v nadaljevanju sezone, in predvsem, ali bo Rossi premočan. Takrat se zadeve lahko zapletejo. A do takrat je še kar nekaj dirk, Lorenzo pa se zaveda, da tudi Le Mans ne bo dirka, na kateri bi se zgolj »sprehodil skozi park«. »Jerez je za nami, tam smo imeli vsi nenavadne težave s pnevmatikami, celo na ravnem delu nismo mogli voziti s polnim plinom. Upam, da tega v Le Mansu ne bo. Pa tudi sicer je tukaj toliko nepredvidljivih dejavnikov, da je težko vse zajeti pri iskanju nastavitev motocikla. Zdaj je zame najpomembneje, da na vseh dirkah dobim kar največ točk, tudi če imamo še toliko težav. Letos mi to kar dobro uspeva, na vseh dosedanjih dirkah sem stal na zmagovalnih stopničkah, le v Argentini dirke nisem končal. Zato je moj glavna naloga v Le Mansu jasna, spet priti v cilj med prvimi tremi,« pravi Jorge Lorenzo. Če mu bo to dopuščala konkurenca, predvsem pa vreme, katerega se vsi dirkači najbolj bojijo, pa je že drugo vprašanje.