Prebivalce Graške Gore je včeraj zjutraj presenetil huronski hrup. Prihajal je iz motorja manjšega letala, ki je strmoglavilo na sosednji Metulov vrh v vasi Završe. Po neuradnih podatkih je bil pilot letala 63-letni Avgust Potušek, ki nesreče ni preživel. Letalo je bilo v njegovi lasti, sicer pa je bil aktiven član Koroškega aerokluba Slovenj Gradec. Policija ter preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski sta si včeraj ogledala kraj nesreče. Izsledki preiskave bodo znani v naslednjih dneh. O nesreči so obvestili tudi nemški preiskovalni organ, saj je bilo letalo registrirano v Nemčiji.

Razbitine letala so že prepeljali v varovani prostor mariborskega letališča, kjer se bo preiskava nadaljevala, pregledali bodo tudi izsledke naprave GPS. Po neuradnih podatkih na kraju dogodka niso našli znakov, ki bi že pokazali vzrok nesreče. Prav tako niso ugotovili tehničnih pomanjkljivosti pri letalu, medtem ko vreme ni bilo najbolj naklonjeno letalcem. Pihal je severni veter, v zraku so bile turbulence. V takšnem vremenu in ob goratem reliefu je še posebno problematično, če letalo ne doseže dovolj višine.

Hrumeče letalo je krožilo nad hišami

Med prvimi je hrumenje letala malo pred pol osmo uro slišal Drago Sešel, njegova hiša je od kraja nesreče oddaljena nekaj sto metrov. »V hlevu sem nalagal gnoj, ko sem slišal letalo, ki je krožilo okoli hiš, nato pa zavilo proti Metulovemu hribu. Najprej je s propelerjem na nosu zadelo drevo. Nekaj trenutkov za tem, ko je udarilo v tla, je tako močno počilo, da so pok slišali še v sosednji vasi, od koder so prihiteli na pomoč,« je povedal Sešel. Skupaj s sosedi je odhitel na kraj nesreče, kjer je videl le še trup letala, ki je kakih sto, dvesto metrov drsel po pobočju navzdol, preden se je ustavil, in za seboj pustil razbitine ter polomljene veje.

V gozd je prihitel skupaj s sosedom Dragom Plazlom, ki je postal pozoren zaradi nenavadnega zvoka motorja. »Zvok je bil izredno močan, mislil sem, da se kakšen mladenič spet vozi v avtomobilu brez izpušne cevi,« je dejal, medtem ko je policijski helikopter preletaval Graško Goro. Skupaj z drugimi družinskimi člani je prihitel iz hiše, da bi videl, kaj se dogaja. »Zagledali smo letalo, med sosedovo in našo hišo je naredilo dva, tri kroge, potem je pilot pritisnil na plin in letalo usmeril proti Slovenj Gradcu. Nato se je zaletel v drevesa na Metulovem hribu. Slišali smo, kako se drevesa lomijo. Minuto za tem me je že klical sosed,« je dogodek opisal še Plazl in dodal, da so mu ljudje iz sosednje vasi povedali, da so tudi oni videli, kako letalo dela kroge nad njihovimi hišami. Poklicali so reševalce, ki pa niso več mogli pomagati.

Izgubili so izkušenega pilota

Nesreča se je zgodila približno pol ure po tem, ko je letalo vzletelo z letališča v Slovenj Gradcu, kjer ima sedež slovenjegraški aeroklub. Ta je bil včeraj zavit v žalost. Kot je povedal član kluba Milan Hribernik, so namreč izgubili prijatelja in enega najbolj izurjenih ter pedantnih pilotov, ki je že nekaj časa načrtoval tisoč kilometrov dolg polet brez vklopljenega motorja, s čimer bi postavil osebni rekord. Še pred dnevi mu je uspelo preleteti 720 kilometrov. Hribernik predvideva, da je bil namenjen proti Švici, podobne načrte je imelo včeraj še nekaj pilotov, saj naj bi bila vremenska napoved dobra. »Dan pred poletom sem bil še zraven, ko se je pripravljal na pot. Šel bi proti zahodu, največkrat gredo v Švico in nazaj. Gre za športni izziv, potrjevanje sposobnosti letalca. Bil je blizu rekorda, že dolgo je načrtoval 1000-kilometrski prelet, kar uspe res le najboljšim pilotom,« je povedal Hribernik. Pojasnil je, kako potekajo takšni poleti: »Pilot se povzpne na določeno višino, kjer izklopi motor, kar elektronika zabeleži, in od tam naprej se šteje polet. Ko motor spet vklopi, se dolžina poleta ne šteje več.« Toda to so le predvidevanja, kajti preiskovalci na kraju nesreče niso našli nobenih osebnih dokumentov, kar je znamenje, da ni bil namenjen tako daleč, ampak da je želel opraviti le krajši polet.