Velika sprememba v primerjavi s prvo generacijo modela X1 je tako opazna že na prvi pogled. Tokratni da namreč nemudoma vedeti, da je član družine BMW, kar pred tem ni bilo samoumevno, deluje pa tudi bolj mišičasto (je malo višji in širši) ter nasploh »športnoterensko«. Na 4,44 metra dolžine ob tem v potniški kabini ponuja veliko udobja, več kot prej pa imajo potniki tudi prostora za prtljago, saj prtljažni prostor že v osnovi premore 505 litrov prostornine. Kot gre od bavarca tudi pričakovati, se ob tem zdaj v njem odlično počuti tudi voznik za volanom, ki ima po eni strani tipičen BMW-jevski »športno-utesnjeni« občutek, po drugi strani pa vseeno več kot dovolj manevrskega prostora nad glavo, pri ramenih, komolcih in predvsem kolenih, kar poskrbi za boljšo izkušnjo pri vožnji.

Ko smo že omenili vožnjo – ta je bila s testnim primerkom, ki ga je poganjal 2-litrski bencinski motor s 192 konji (141 kilovati) moči, resnično uživaška. Motor je pri nižjih hitrostih tako zelo tih in na trenutke daje občutek, kot da bi vozili električni avtomobil, se pa malce bolj »razbohoti« pri višjih obratih in hitrostih, ko je bil hrup na trenutke celo tolikšen, da se je bilo treba s sopotniki pogovarjati s povišanim tonom; a po drugi strani to pripomore k občutku vožnje z močno konjenico. Da ta resnično ni od muh, ne nazadnje pove podatek, da testni X1 do stotice pospeši v 7,4 sekunde in zmore najvišjo hitrost 223 km/h, nam je pa ta štirikolesno gnani športni terenec ob asistenci sicer odličnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika »popil« kar precej bencina – 9,1 litra na 100 kilometrov. A porabo se da spustiti tudi nižje, zato recimo, da na tem mestu avtomobilu namenimo prvi »polovični« minus. Pri čemer si ta avto ne glede na vse pluse in izboljšave v primerjavi s prvo generacijo, ki jih resnično ni malo in se tudi nemudoma občutijo, zasluži še dve pripombici – ob nam osebno idealnih postavitvah voznikovega sedeža ter višine in globine volanskega obroča je njegov preveč obilen »nosilec« v večji meri prekrival spodnji ekran na armaturni plošči, ki je namenjen prikazovanju podatkov potovalnega računalnika. Za popoln pogled smo se tako morali med vožnjo večkrat nagniti naprej, kar sčasoma postane moteče, zagotovo pa tako početje tudi ni pretirano varno. Malce pa je motil tudi varnostni pas, ki za naš okus ni bil vpet ravno optimalno, nismo pa ga uspeli nastaviti po višini, zaradi česar je v določenih primerih prišlo do bolečega drgnjenja pasu ob vrat.

BMW X1 xDrive 2,0i v osnovi, ki prinaša predvsem zelo dobro varnostno opremljeno vozilo, stane natanko 40.000 evrov. In kakor koli obrnemo, je z novo generacijo v kategoriji manjših športnih terenskih vozil letvico dvignil precej višje, tako da se zdaj lahko bolj suvereno postavi ob bok glavnima tekmecema – mercedesu GLA in audiju Q3.