Na vse bolj živahnem evropskem trgu jadrnic in drugih plovil za rekreativno uporabo bo vsaj še letos iskal kupce begunjski Elan, ki se bo na portoroškem sejmu Internautica predstavil s še večjim številom plovil kot lani. V odgovoru na poročanje Dnevnika, da želi prodati navtično divizijo Elan Marine, se je včeraj odzval s sporočilom za javnost, v katerem je izvršni direktor Jeffrey Tirman zatrdil, da v Elanu ne nameravajo zapreti nobene divizije. »Podjetje se po 70 letih državnega lastništva preoblikuje v zasebno družbo, kar v tej tranziciji zagotovo zahteva strateški pregled in revizijo poslovanja vseh divizij. To je povsem normalno. V tem trenutku ni bila sprejeta še nobena odločitev o prodaji katere koli Elanove divizije,« je zapisal Tirman. Odločitev torej še ni sprejeta, a to še ne pomeni, da se v Elanu ne bodo odločili za prodajo navtične divizije, kot so včeraj spet zatrjevali naši neuradni viri.

V Elanu se v zadnjih letih spet močno krepi prodaja jadrnic. Leta 2014 – za leto 2015 še ni javno dostopnih podatkov, na vprašanja o tem pa v Elanu niso odgovorili – je Elan prodal 99 jadrnic, s čimer je ustvaril 11,3 milijona evrov prihodkov. V primerjavi z letom 2013, ko je bilo prodanih 78 jadrnic, pomeni to več kot 30-odstotno rast prihodkov. Prihodki so bili višji tudi v primerjavi z letom 2012, ko je bilo prodanih 120 jadrnic, kar kaže na okrevanje povpraševanja po jadrnicah višjega cenovnega razreda.

Prodajni uspehi bi se zaradi gospodarske rasti, nadaljnjega povečevanja kupne moči tako Evropejcev kot tudi dolarsko podkrepljenih Američanov – Elan izvozi 90 odstotkov svojih proizvodov – utegnili nadaljevati. Zlasti če bo sledil trendom, ki jih postavljata največja konkurenta, nemški proizvajalec jadrnic in plovil Bavaria Yachtbau in francoski Beneteau.

Nemci med krizo zgrmeli

Bavaria je eden najuspešnejših evropskih proizvajalcev manjših jadrnic in je ob znamkah Elan, Beneteau, Jeanneau, Hanse in Oceanis zagotovo med najbolj priljubljenimi na Jadranski obali. Na leto izdela okoli 1200 jadrnic in drugih plovil. Prihodki Nemcev so pred krizo presegali 250 milijonov evrov, a so med krizo zgrmeli za skoraj trikrat, na manj kot 90 milijonov evrov. Rešitev so poiskali v prevzemu dveh priljubljenih francoskih znamk Dufour ter Grand Soleil, tako da njihovi prihodki danes presegajo 150 milijonov evrov. Francoska skupina Beneteau, ki proizvaja jadrnice istoimenske znamke in tudi kultne Jeanneau, pa na drugi strani posluje vsako leto uspešneje. S prodajo plovil je lani ustvarila 819 milijonov evrov prihodkov, kar pomeni 26-odstotno rast na letni ravni. Na evropskem trgu so lani prodali 12,5 odstotka več plovil kot leta 2014, v letošnjem letu pa pričakujejo rast med petimi in sedmimi odstotki, kar je dobra napoved za evropsko ladjedelstvo – industrijo, ki je vredna več kot 20 milijard evrov na leto.