Mitja Okorn je znan kot režiser brez dlake na jeziku. V intervjuju za Dnevnik se je nedavno na svojstven način zahvalil tistim, ki naj bi ga odgnali na Poljsko, kjer sta njegovi romantični komediji Pisma sv. Nikolaju in Planet samskih, ki ga ravno predvajajo v slovenskih kinih, postali uspešnici. »Danes sem neskončno hvaležen, da mi niso dali denarja za Tu pa tam in da mi niso dali denarja za Člana, ker če bi mi ga dali, bi verjetno ostal v Sloveniji in bi danes životaril, bil verjetno v totalni depresiji in iskal način, da predčasno končam svoje življenje.«

Okorn je dodal, da na Poljskem, kjer na leto posnamejo 80 filmov, denarja ne dobijo, »ker nekdo nekoga pozna, ampak zato, ker so to dobri, kakovostni scenariji oziroma projekti«. Pri tem se je izrecno zahvalil ministrici za kulturo Majdi Širci, nekdanjemu državnemu sekretarju na ministrstvu Stojanu Pelku, nekdanjim direktorjem Slovenskega filmskega centra, prej Filmskega sklada, ter vsem članom komisij, nadzornih svetov in upravnih odborov, kjer se po njegovem »skrivajo največji kriminalci, ki iz ozadja vlečejo vse niti«.

Scenarij je slab in pika

Njegove izjave so sprožile odzive naštetih, tudi nekdanje ministrice Majde Širce. »V času, ko je komisija na Slovenskem filmskem centru zavrnila njegov scenarij za film Član, na enem razpisu ga je njegov producent oddal prepozno, je na ministrstvo za kulturo prihajalo precej pritiskov, tudi od Okorna, da bi odločitev spremenili. Bolj ko smo razlagali, da je Slovenski filmski center pri svojih odločitvah popolnoma avtonomen, da se drži predpisov in ministrica ali državni sekretar na te odločitve ne vplivajo, bolj so se lobiranja množila. V luči podpore mladega in samozavestnega režiserja sem vseeno preverjala možnosti podpore filmu. A so člani komisije in drugi vztrajali pri svojem in tudi dodali, da je scenarij slab. In pika,« je zapisala na svojem blogu. Do projekta so bili zadržani tudi, ker naj bi režiser zanj pričakoval sredstva v višini celoletne filmske produkcije filmskega centra.

Okorn naj bi imel celo skupino oboževalcev, ki mu je pomagala pri lobiranju. Nekdanja ministrica dodaja, da si je njene izjave, da naj bi bil sam dovolj sposoben in se bo že znašel, izmislil. »Razumem jih kot način utrjevanja lastne podobe in vzpostavljanje zgodbe o dobrih in zlih, kjer so dobri tisti, ki ga povabijo na klepet ali tisti, ki mu priskrbijo denar, če povzamem njegove navedbe v medijih.«

Producent zamudil s prijavo

Nekdanji sekretar na ministrstvu za kulturo Stojan Pelko se čuti prizadetega, ker se še naprej nadaljujejo neutemeljeni napadi nanj za stvari, pri katerih ni imel nič. »Najlažje je s prstom kazati nazaj na nekoga, sploh če je to v funkciji promocije tvoje nove premiere. Z njim se ne morem argumentirano pogovarjati. Pred časom sem po elektronski pošti skušal te stvari razjasniti, a ni šlo,« je nadaljeval Pelko. In zaključil, da je vesel Okornovega mednarodnega uspeha. Tega je vesel tudi nekdanji direktor Filmskega sklada Igor Kadunc. Ob tem je v pismih bralcev v Dnevniku potrdil, da je Okornov producent za nekaj minut zamudil s prijavo na razpis. »Tedaj so mi pravniki rekli, da se moram togo držati roka, in mislim, da smo morali izločiti tri projekte, ker jih niso pravočasno oddali. Žal! Pa ravno zaradi Mitje Okorna in v pričakovanju njegovega Člana sem predlagal, in celo vlada je to potrdila, da se za kakšen film lahko nameni več sredstev, kot se jih je običajno do tedaj.«

Filmski kritik in še pred Okornovimi prijavami nekdanji član upravnega odbora Filmskega sklada Marcel Štefančič ml. je sklenil: »Okorn ima prav, da je lahko hvaležen, in tudi mi smo mu lahko, da ni ostal v Sloveniji. Ne moremo pa njegovega uspeha preslikati 12 let nazaj in reči, da bi lahko pri nas delal takšne uspešnice, če bi dobil priložnost. Šele na Poljskem se je izoblikoval kot režiser in se naučil ustvarjanja filmov. Začel je sodelovati tudi z dobro scenaristično ekipo, medtem ko bi pri nas kot večina verjetno delal filme na prvo žogo.«