Primerov lepih, praktičnih in uporabnih karavanov bi lahko našteli kar nekaj, a tole je članek, namenjen vzporedni primerjavi dveh – mazde6 in škode superb, dveh lepih in uporabnih avtomobilov. A ker vsi pač ne morejo biti enako dobri pri vsem, zapišimo prvo razliko: mazda je lepša, škoda pa bolj praktična, uporabnejša. Kar sicer ne pri enem ne pri drugem ne izključi drugih omenjenih lastnosti, a razlika pač je. Za prvo trditev bržčas zadostuje že ogled fotografij: mazda deluje bolj dinamično, atletsko, kot divja mačka, ki se pripravlja na skok, superb pa bolj uglajeno, zadržano, mirno in že na videz tudi večji, pa čeprav je od tekmice daljši le za 6 centimetrov (4,86:4,80 metra). Opisani občutki se še poglobijo, ko se usedete za volan. Pravzaprav jih je z besedami težko opisati, a v mazdi se voznik počuti bolj športno-utesnjeno, pograbi ga želja po vožnji, želi si jo pognati v ovinke, 175 konjev (129 kW) v njenem 2,2-litrskem dizelskem motorju pa že v mirovanju glasno rezgeta, se želi pognati v dir... Škoda je medtem pravo nasprotje – notranjost deluje »čisto« in uglajeno, že kar prestižno, položaj za volanom z veliko prostora v vse smeri ter velikimi in udobnimi sedeži pa kar kliče po uglajeni, mirni vožnji. Težka noga in preveliko priganjanje se tako nekako zdi že kar dejanje, ki ne pritiče temu gospodu na štirih kolesih. A po drugi strani se, ko to od njega zahtevate, superb z motorjem, kakršnega je imel testni (2-litrski dizel s 190 KM/140 kW), izkaže za precej bolj odzivnega, kot bi si upali pomisliti. Ne nazadnje o tem priča podatek, da kljub le 15 konjem in ravno toliko kilogramom (1575:1560) razlike ter ob zelo podobnih 6-stopenjskih samodejnih menjalnikih do stotice pospeši precej hitreje od mazde (7,8:9,1 sekunde), je precej odzivnejši pri srednjih in visokih hitrostih in je tudi v absolutnem smislu hitrejši avtomobil (končna hitrost 233:209 km/h). Ob tem je tudi malenkost varčnejši (porabil je 6,9 litra goriva na 100 kilometrov, mazda pa 7,2), a to gre bržčas tudi na račun tega, da je imela mazda 4-kolesni pogon. Vseeno pa se je japonka izkazala za bolj dinamičen, agilen avtomobil, ko govorimo o legi na cesti in vožnji skozi ovinke, superb pa je svojo uglajenost pokazal tudi s precej tišjim motorjem; toda kot rečeno, glasnost slednjega nas pri mazdi ni motila, saj ji celo pristaja.

Še malo se pomudimo pri uporabnosti: tu je superb nesporni zmagovalec. Pa ne samo dvoboja, temveč razredni! Mazda stavi na voznika in je v tem popolna, prostorsko pa na zadnji klopi ponuja – recimo temu tako – dovolj prostora, enako tudi v 522-litrskem prtljažniku, ne pa presežka. Superb je medtem na tem področju presegel vse meje pričakovanega. Na zadnji klopi ima namreč toliko prostora kot podaljšane različice luksuznih limuzin, medtem ko o superiornosti prtljažnika zadostuje že osnovni podatek, ki pravi: 660 litrov.

Kdo je torej boljši? Saj ne, da se ne bi mogli ali si ne bi želeli odločiti, a najboljši odgovor je: kakor za koga. O tem več v sklepu, če se boste odločali med obema, pa vse skupaj oteži še, da sta si tudi cenovno blizu, saj odlično opremljeni različici mazde6 wagon CD175 AWD AT revolution top in škode superb combi 2,0 TDI DSG style staneta 36.540 in 35.072 evrov. Pri čemer je res, da ima mazda 4-kolesni pogon, toda po drugi strani ima škoda nekaj močnejši motor...