Franc in Marija. To sta še vedno najpogostejši imeni prebivalcev Slovenije, pa čeprav se zanju starši danes skorajda ne odločajo več. Pri poimenovanju so namreč odločno sodobnejši, tako da smo lani dobili največ fantkov, ki slišijo na ime Luka, in deklic, ki so Eve. Čeprav se mogoče dajanje imen komu sploh ne zdi pomembno, pa dejansko je. Še bolj kot pri ljudeh pri izdelkih, ki naj bi jih ljudje kupovali. Tudi avtomobilih. In pri tem kreativnost odgovornih ne pozna meja. Lep primer je tiguan. Volkswagen tiguan.

Zgodba je zanimiva in jo na kratko povzemamo. V sodelovanju z nemško revijo Auto Bild so med 350.000 bralci naredili anketo, katero ime je najprimernejše za novega športnega terenca. Med namibom, rocktonom, samunom, nanukom in tiguanom je največ glasov dobil prav slednji, ki je sicer kombinacija nemških besed za tigra in legvana. Da je bila izbira pravilna, je pokazala prihodnost, saj so od septembra 2007 prodali kar 2,8 milijona vozil.

Športni terenci postajajo za znamko Volkswagen vse pomembnejši, tako napovedujejo, da bodo imeli do leta 2020 svojega predstavnika prav v vsakem velikostnem razredu. Tiguan je sicer glede na mere srednjerazrednež, ki pa se lahko pohvali, da je večji, prostornejši in posledično udobnejši od predhodnika. Prevedeno to pomeni dolžino 4,49 metra (+6 cm), prtljažnik z najmanj 520 litri ter izdatne centimetre za glavo in kolena tudi dveh odraslih potnikov. Hvalimo, da je zadnja klop vzdolžno pomična, kar prtljažnik poveča na 615 litrov (+145 l), ob podrti zadnji klopi pa je prtljažna luknja že gromozanskih 1655 litrov. Za vse tiste, ki se dnevno ubadajo z vprašanjem, kam z vso kramo ter kako svoje otroke hitro in varno prepeljati v šolo ali na izlet, zagotovo zadetek v polno.

»Ni nam vseeno,« pravijo številni, ki se pred nakupom štirikolesnika pozanimajo, kako varen je dejansko. Če je nekoč veljalo, da je varnost za volanom v neposredni povezavi z velikostjo vozila in odštetimi evri, danes ni več tako. Za tiguana se zdi samoumevno, da bo na testnih trčenjih EuroNCAP podobno kot leta 2009 dobil maksimalnih pet zvezdic, veseli pa, da je oborožen z dodatki, ki morajo biti del avtomobila s priponko sodoben. Izpostavljamo pametni tempomat, ki glede na nastavljeno varnostno razdaljo sam pospešuje in zavira. Omembe vreden je tudi sistem aktivnega pokrova motorja, ki v 22 milisekundah dvigne pokrov za pet centimetrov in ublaži posledice trka s pešcem ali kolesarjem.

Na vsak način tiguan deluje kot zlata ribica, ki izpolnjuje lastnikove želje. Lahko je osebno naravnani športni terenec, udoben in tudi hiter, da bodo drugi prometni udeleženci vedeli, kdo je glavni na cesti. Ali pa zgolj delovna mula, ki riga od veselja, ko je polno naložena, in ji tudi najzahtevnejši teren ne pomeni posebne ovire. Ne verjamete? Zlata ribica je tiguana oborožila s štirikolesnim pogonom (pri močneje motoriziranih različicah serijskim), da voznik ne bo poznal zadrege niti tam, kjer bi večina obupala (na poligonu za terensko vožnjo smo z njim počeli manevre, ki jih večina kupcev nikoli ne bo), ob terenski pa ima tudi šminkersko nrav. Zato je všečen s prav vseh zornih kotov, ne čudi pa naj vas bogata serijska oprema, katere dodana vrednost je lahko celo masažna funkcija.

4+4 je kombinacija, na katero stavijo, ko beseda nanese na motorno konjenico. Po štirje dizli (od 85/115 do 176 kW/240 KM) in bencinarji (od 92/125 do 162 kW/220 KM) zadovoljijo potrebe še tako izbirčnega kupca, sami pa smo večino kilometrov nabirali za volanom 2-litrskega dizla s 150 konji moči, samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, ki naj bi bil najpogosteje na seznamu želja tudi v Sloveniji, kamor bo tiguan sicer zapeljal sredi maja za osnovnih 23.982 evrov (1,4 TSI 125 KM). Kot Kekec smo vriskali od veselja. Motor je namreč zmogljiv, vožnja lagodna in z zvrhano mero udobja, pika na i pa je bila tudi poraba vsega 6,2 litra, ki prevedeno pomeni doseg skorajda magičnih 1000 kilometrov. Le 35.024 evrov je treba imeti.