Bot ali spletni robot je program, ki opravlja določene avtomatizirane naloge. Navadno so njihove naloge zelo enostavne in ponavljajoče se, boti v messengerju, ki jih je Facebook med številnimi novostmi predstavil na konferenci F8, pa bodo spominjali na že znano govorno pomočnico Siri, ki jo najdemo na Applovih mobilnih telefonih, oziroma še bolj na pomočnico Cortano pri Microsoftovem operacijskem sistemu. Razlika je ta, da bodo bote lahko razvijala podjetja, ki želijo uporabnikom omogočiti tovrstno komunikacijo.

Osebna komunikacija

Glavni cilj Facebooka je v komunikacijski kanal, ki ga po nekaterih podatkih uporablja že skoraj milijarda ljudi, pripeljati podjetja, ki bodo tam lahko učinkovito in pesronalizirano dosegala uporabnika. Pogovor med uporabnikom in botom bo najverjetneje potekal nekako takole: »Kje lahko najdem modro majico s kratkimi rokavi moje velikosti?« Bot bo seveda ponudil ustrezne odgovore. Bote bodo lahko razvijale tudi medijske hiše. »Bi si rad ogledal današnje najbolj brane novice?« bi se lahko začel eden od takšnih pogovorov, ki bi ga začel bot.

Pri Facebooku verjamejo, da bo tak način interakcije korenito spremenil način vsakdanjega komuniciranja. David Marcus, vodja Facebookovega oddelka za sporočila, je za BBC pojasnil: »Za to novo vrsto komunikacije bo v 99 odstotkih skrbel bot, v primeru nejasnosti ali težave pa bo v pogovor vskočil še zaposleni iz podjetja. Na tak način bomo združili oba svetova.« Glede na več kot milijardo uporabnikov facebooka pričakujejo, da bodo boti na podlagi učenja iz interakcij postali vse pametnejši, kar bo posledično izboljšalo komunikacijo in uporabniško izkušnjo.

Nova zlata mrzlica

Mnogi vidijo v Facebookovi nadgradnji novo »zlato mrzlico«, podobno, kot so jo pred leti ustvarile aplikacije, kot je farmville, ki je matično podjetja Zynga praktično čez noč spremenil v multinacionalko.

Optimisti pravijo, da je messenger že zdaj ena najpogosteje uporabljenih aplikacij za komunikacijo in da bodo boti to izkušnjo le še obogatili, saj bodo vedeli, kaj je nekomu všeč in kaj si želi, ter mu na tak način ustrezno ponudil možnosti, ki bi jih sicer moral sam iskati.

Na drugi strani obstajajo tudi številni pomisleki. Mogoče se uporabnikom pogovor s spletnim robotom ne bo zdel najbolj naraven, še posebno ne na kanalu, ki je običajno rezerviran za neformalne pogovore s prijatelji.

Pogovore bodo najbrž kmalu začela motiti »oglasna sporočila« – stopnjo intenzivnosti tega vmešavanja bo verjetno določal oglaševalski denar, ki ga bodo podjetja namenjala za promocijo svojih storitev in produktov.

Poznavalci pravijo, da je dobe aplikacij konec, in napovedujejo vzpon botov, kar je nedavno poudaril tudi direktor Microsofta Satya Nadella. Po eni od študij Forrester Research 80 odstotkov uporabnikov pametnih naprav uporablja zgolj pet nameščenih aplikacij. Kako bo z boti, bomo videli prav kmalu.