Prva slovenska hiphop konferenca, ki je pretekli konec tedna potekala v Mariboru pod pomenljivim naslovom Naveza, je očitno prišla kot naročena. Druženje številnih hiphop imen iz ustvarjalnih in organizatorskih vrst je namreč odprlo zanimiva aktualna vprašanja, kaj se dogaja s slovenskim hiphopom, hkrati pa z veliko udeležbo še dodatno potrdilo potrebo po takšnem dogodku. Kljub temu da hiphop glasba v zadnjih letih količinsko cveti in se je prebila med popularnejše žanre, pa vsaj pri nas nekako zmanjkuje novega zagona na sceni, smo lahko slišali. Zato je potrebna menjava generacij, kar je potrdila tudi pretežno srednjegeneracijska udeležba na dvodnevnem dogodku.

Preveč obešanja na devetdeseta

»Veliko je nostalgije in obešanja na devetdeseta leta, tudi pri glasbi. Zdi se, da smo zgrešili dekado ali dve, kar je skrb vzbujajoče. Ni nam treba več poslušati vedno istih ritmov, naprej od nostalgije moramo. Glasba se razvija, potrebna je menjava generacij,« je pojasnil Marko Godnjavec - Jizah, vodja neodvisne založbe Beton records, organizator hiphop dogodkov Rapetek v Gali hali in voditelj oddaje RhymeKickers na Radiu Študent. Tudi moderator okrogle mize Andrija Šulić, v hiphop vodah bolj poznan kot glasbeni producent Šuljo, je potrdil, da raperji od njega še vedno hočejo predvsem ritme izpred dveh desetletij.

Problem je v tem, da se prehitro razmišlja o slavi in denarju, malo pa je takšnih, ki pokažejo pristno ljubezen do hiphopa, je nadaljeval Miha Blažič - N'toko, sicer večkratni prvak v prostem rapanju in avtor enega najodmevnejših albumov zadnjih let Parada ljubezni. »Pogrešam mlade, ki bi nas brcnili v rit in nas ozmerjali s starci, češ da sami znajo boljše. In pičili po svoje. Edino merilo mora biti, da hiphop resno jemljejo in ga živijo.« Sam si je privarčeval za turnejo na Japonskem in bil srečen, ko je prišel na ničlo, podobno je za organizatorje potrdil Jizah, za didžeje pa Aleš Bedrač, v Mariboru poznan kot gonilna sila mariborske hiphop scene DJ Splinta. »Stvar, ki jo ljubiš, se ne poplača z denarjem,« je strnil.

Britanci navdušeni nad slovensko zavzetostjo

A vsaj pri breakdanceu so stvari nekoliko drugačne kot v organizaciji dogodkov, pri čemer Jizah tudi po več letih še ni našel dostojnih mlajših naslednikov. »Mladih je veliko. Treba jim je samo dati priložnost in jih spodbujati,« je oporekal Blaž Kranjc - Kranskee iz društva Gor. Splinta pa ga dopolnil, da mora »stara« generacija pri tem predvsem poskrbeti, da ostane poudarek na razvijanju in merjenju glasbenih veščin, kar je že od nekdaj gonilo hiphop kulture. Pri tem pa dajati tudi zgled z obiskovanjem dogodkov in podporo sceni, je še dodal Jizah, ki na večini koncertov pogreša več hiphoperjev. Iskriva petkova debata se je nadaljevala še dolgo v noč in v naslednji dan, ko so hiphoperji in grafitarji z delavnicami in sessioni zavzeli še mariborsko tržnico.

Mogoče bo prav konferenca, ki si je prislužila zgleden odziv glavnih akterjev na sceni, dala dovolj zagona za prevetritev scene. Poleg omenjenih so se namreč v goreče debate in zanimiv program vključevali hiphoperji iz vse Slovenije, med drugim tudiMurat in Jose, JAMirko iz RDYO DJ's in Trkaj. Konferenca v organizaciji Gramofonoteke pa je ob tem povezala tudi lokalne kulturne akterje, na primer Radio Marš in You're Up, studio Glas podzemlja in združenje Epeka, ki je za grafitarsko porisavo podhoda prispevalo umetnika iz Beograda. Tudi eminentne goste z veliko bolj razgibane britanske scene The Four Owls je navdušila slovenska zavzetost, kar pa gotovo nekaj šteje.