A pomislek je seveda na mestu le, če želijo pri miniju z besedo mini tudi dobesedno namigovati na velikost. Najnovejši mini clubman namreč v dolžino namreč meri kar 4,25 metra – toliko kot aktualna generacija omenjenega golfa! A clubman je bil pač vselej večji mini, morda bi mu bolj pristajalo ime »maksi mini«. Tako originalni clubman estate iz 70. let prejšnjega stoletja kot tudi prva generacija novega iz leta 2007 in zdaj najnovejši pa imajo še eno skupno lastnost: dvodelna prtljažna vrata, ki se odpirajo krilno. Tak način ima prednosti in slabosti, vsekakor pa doda novo posebnost, ki že tako drugačnega in izstopajočega minija naredi še bolj samosvojega. Se pa novi clubman od prejšnjih razlikuje po tem, da ima na vsaki strani tudi po dva para bočnih vrat, skupno torej »normalna« štiri vrata, kar je predvsem z vidika praktičnosti dobrodošlo – potnikom na zadnjih sedežih namreč omogočajo lažje vstopanje in izstopanje.

Ko govorimo o prtljažniku in zadnji klopi, ne moremo mimo že omenjene povezave z golfom – ali raje golfovim razredom. Clubmanov prtljažnik s 360 osnovnimi litri bi bil v tem razredu sicer med manjšimi, a še vseeno večji od tistega pri mercedesu A, alfi giulietti ali mazdi3, enako velik kot pri toyoti auris ali hišnem tekmecu BMW 1 ter le tri in pet litrov manjši kot pri fordu focusu in audiju A3. Ob tem pa na zadnji klopi ponuja največ od vseh minijev doslej. Ali povedano drugače – zelo korektno odmerjen prostor tudi za odrasle, kar pomeni, da se v tem miniju lahko udobno vozijo štirje potniki.

Iz vsega zapisanega sledi sklep, da je clubman z naskokom najprijaznejši mini, če o tistih, ki sedijo v njem, govorimo v množini. A naj to ne zavede – tudi ko o potnikih govorimo v ednini, bo ta »eden«, se pravi voznik, v njem užival kot v drugih minijih. Zadržal je namreč vrhunske vozne lastnosti in tolikokrat omenjen občutek vožnje z gokartom pri njem ni prisoten nič manj kot pri običajnem miniju. Še sploh, ker je šlo pri testnem clubmanu za različico cooper S, ta pa pomeni 192 konjev (141 kW) v 2-litrskem bencinskem motorju, ki avto do stotice pospešijo v vsega 7,2 sekunde in ta doseže najvišjo hitrost 228 km/h. Tudi k 6-stopenjskemu ročnemu menjalniku, odlično sodelujočemu z motorjem, nimamo pripomb, bi se pa lahko obregnili ob ceno. Osnovna, 28.550 evrov, je sicer za avto s takim motorjem sprejemljiva, a kupec za to dobi milo rečeno oskubljeno verzijo, ki je daleč od tistega, kar smo izkusili pri testu. Za slednjo, ki prinese na primer izbiro načina vožnje, samodejno klimatsko napravo, radarski tempomat in številne druge bombončke, pa je treba seči globlje v žep – stane namreč 43.439 evrov. In pri tem šele sledi za marsikoga kruto spoznanje, da clubmana pač ne gre primerjati s tipičnim predstavnikom golfovega razreda, ampak le z njegovim tako ali drugače izstopajočim vrhom – audijem A3, BMW 1 in mercedesom A.

Več fotografij na www.dnevnik.