Kljub temu je bil ustanovitelj znamke Tesla Elon Musk presenečen, ko je še pred objavo fotografij in podatkov novega modela 3 prejel kar 115.000 rezervacij, za katere so morali posamezniki odšteti po 1000 dolarjev, v prvih 72 urah po objavi pa se je število rezervacij približalo številki 300.000. Za lažje razumevanje: letne zmogljivosti tovarne v Freemontu, v kateri že proizvajajo modela S in X, so 500.000 enot. Toliko avtov pa naj bi v skladu z drznimi načrti prodali najkasneje leta 2020. Za primerjavo: leta 2014 so jih vsega 31.655.

In kaj je na trojki, ki sodi v srednji razred, tako zelo posebnega? Zagotovo gre za električni avto, ki je s ceno 35.000 dolarjev dosegljiv množicam. Nekateri zanj celo pravijo, da gre za avto 21. stoletja, in ga postavljajo ob bok Fordovemu modelu T, ki je tudi zaradi tekočega traku naredil revolucijo v svetu avtomobilizma in bil v letu 1908 najbolj zaslužen, da je bila vožnja z avtom dosegljiva širšim množicam onkraj luže. Nekateri gredo v razmišljanjih še dlje in za Elona Muska pravijo, da gre za najdrznejšega ameriškega avtomobilskega podjetnika po Henryju Fordu.

Tesli – njegovi prihodki so lani prvič presegli 5 milijard dolarjev – gre po predstavitvi modela 3 kot po maslu, vrednost njihove delnice je namreč poskočila zajetnih 19 odstotkov. Obljubljajo, da bo avto na cesto zapeljal leta 2017, doseg z enim polnjenjem naj bi se gibal okoli 350 kilometrov, pospešek do hitrosti 100 kilometrov na uro pa naj bi znašal le 6 sekund. »Pravijo mi, da sem nora, ker sem plačala 1000 dolarjev, čeprav avta nisem mogla preizkusiti,« pravi ena izmed sledilk, ki bo prispevala k uresničitvi sanj Muska, da Tesla Motors namesto butičnega postane množični proizvajalec avtomobilov.

To seveda doslej z luksuzno limuzino S, katere osnovna cena v ZDA je 75.000 dolarjev, in športnim terencem X, katerega prve dobave so se začele septembra lani za najmanj 80.000 dolarjev, ni bilo realno. Pri čemer pri Tesli obljubljajo, da bo imela manjša trojka prav vse dodatke, ki krasijo oba večja brata, med njimi tudi možnost avtonomne vožnje in štirikolesnega pogona. Tesla je imela do zdaj ogromno oboževalcev, ki pa si njenih avtomobilov zaradi visoke cene niso mogli privoščiti.

Znamka bo zagotovo okrepila tudi svoje aktivnosti v Evropi, kjer so prodajne številke nizke. V prvih dveh mesecih letošnjega leta so tako v Nemčiji prodali le 130 vozil, kar je na primer le malo več kot ferrarijev in bentleyjev, uradnega zastopnika pa naj bi dobili tudi v Sloveniji. A ne veselite se prehitro, cena modela 3 naj ne bi bila nižja od 40.000 evrov.