Pred tednom dni se je na Dunajski cesti zgodila prometna nesreča, ki jo je zakrivil 80-letni voznik honde civic, ko je pri menjavi pasu izsilil prednost 19-letnemu vozniku beemveja. Po podatkih policije v nesreči ni bil nihče poškodovan, skupaj je nastalo le za 7800 evrov škode. Zakaj je ta prometna nesreča torej sploh zanimiva? Zato, ker je 80-letni voznik, ko ga je zaneslo z Dunajske ceste proti zelenici, trčil v svetlobni reklamni pano družbe Europlakat, ki ga tam po zakonu o cestah brez soglasja občine sploh ne bi smelo biti.

Gre za zgodbo, o kateri smo že večkrat pisali. Na Mestni občini Ljubljana so dolga leta tarnali, kako so nemočni proti vse številnejšim reklamnim panojem, saj da je za njihovo odstranjevanje pristojna državna gradbena inšpekcija. A to ne drži povsem. Kot smo občino opozorili ravno v Dnevniku, bi lahko na podlagi zakona o cestah zelo enostavno omejila oglaševanje ob občinskih cestah, vendar te možnosti doslej ni izkoristila. Zakon namreč določa, da je v varovalnem pasu ceste – če ni pločnika, ta znaša pet metrov, če je pločnik, pa dva – mogoče oglaševati le s soglasjem njenega upravljalca. V tem primeru je to ljubljanska občina, ki tudi v svojem odloku o občinskih cestah povzema ključne rešitve zakona – tudi obvezno soglasje za posege v varovalni pas ceste, ki znaša od dva do deset metrov.

V primeru zadetega in podrtega panoja ob Dunajski cesti je ljubljanska občina družbi Europlakat soglasje za postavitev panoja ob cesti izdala konec julija 2004. Zaradi poslovnih povezav občine in Europlakata je ta pri postavitvah reklamnih panojev, vitrin, tabel in drugih objektov tudi sicer v »privilegiranem« položaju v primerjavi z drugimi ponudniki zunanjega oglaševanja. V zameno za avtobusne nadstrešnice in sistem Bicikelj je Europlakat v mestu dobil prostor za 140 velikih in 455 malih svetlobnih vitrin, 89 velikih tabel ter 220 velikih obcestnih plakatov. Postaviti jih sme tudi na kraje, ki jih občina v svojem prostorskem načrtu ne predvideva, saj je prav zanje občina naredila izjemo.