Na Hrvaškem so snemali že veliko svetovnih filmskih uspešnic, zdaj pa so posneli tudi eno epizodo resničnostnega šova. Discovery Channel je v naravnem rezervatu Kopački rit lani poleti posnel epizodo serije Goli in prestrašeni (Naked and Afraid), ki so jo prikazali pred nekaj dnevi. To bi bila le še ena resničnostna oddaja o preživetju v naravi, če ne bi v njej tekmovalci nastopali popolnoma goli. Pravzaprav tekmovalec in tekmovalka, ki morata v divjini na različnih koncih sveta preživeti deset dni. Snemali so že povsod od Kanade do Namibije, za Kopački rit pa so se odločili zaradi neugodnih razmer na tem močvirnem območju.

Ko so Hrvati videli oddajo, so bili ogorčeni. Direktor parka je dejal, da se mu je to zdela dobra promocija območja, javnost pa v skakanju nagcev po rezervatu ne vidi nič pametnega, še posebno zato ne, ker tekmovalca govorita, da je to območje »polno komarjev, divjih prašičev in lačnih volkov«. Volka v parku sicer niso videli že vsaj sto let.

Resnici na ljubo je Goli in prestrašeni težko gledljiv resničnostni šov. Z blatom pomazani mladci in mladenke, ki skakljajo po naravi, njihovi intimni deli telesa pa so zamegljeni, težko ponujajo kakršno koli televizijsko zadovoljstvo. Toda golota je najnovejši televizijski trend. Ne le v resničnostnih šovih tipa Big Brother, v katerem producenti komaj čakajo, da se gredo dekleta prhat gola ali da se zgodi prvi seks. Ne, nov trend so televizijski šovi, v katerih so tekmovalci resnično goli. Ves čas in popolnoma. Za Discovery je Goli in prestrašeni že drugi tak šov, saj so pred tem že imeli miniserijo Goli brodolomec, v katerem preživetvenik Ed Stafford sam in gol hodi ob Amazonki.

Na Nizozemskem brez cenzure

Poleg preživetvenih TV-oddaj so tudi drugi tematski goli šovi, denimo Gole zmenkarije (Dating Naked) in Goli nakupi (Buying Naked). Od producentov je nato odvisno, kako bodo za televizijske zaslone neprimerne dele telesa prekrili: ali jih zameglijo ali pa vedno snemajo tako, da so pokriti z rekviziti. Če pri tem niso uspešni, se lahko zgodi, da jih tekmovalci tožijo. Tako kot je tekmovalka Golih zmenkarij Jessie Nizewitz za deset milijonov dolarjev tožila producente Viacoma, ker niso popolnoma prekrili njenih intimnih delov telesa. Mimogrede: zadnjica po pogodbi ne sodi med te dele.

To seveda velja za ameriške in britanske televizijske programe, medtem ko je nizozemska različica Golih zmenkarij, Adam išče Evo, necenzurirana in v njej, medtem ko sta tekmovalca na zmenku, neovirano vse binglja in se bohoti od umetnih do naravnih prsi. Prihodnje leto bodo podoben šov začeli prikazovati tudi na britanskem Channel 4, le da bo v njem dekle izbiralo med šestimi golimi potencialnimi fanti za zmenek. Tako bo natančno videla, kaj »kupuje«.

Ko smo že pri kupovanju: najbizarnejša gola TV-šova sta brez konkurence Gola pisarna (Naked Office) in Goli nakupi. Prvega je že leta 2009 predvajal britanski Channel 4 in prikazuje pisarno, v kateri sproščeni petki dobijo popolnoma nov pomen. Ob petkih so namreč vsi v pisarni goli, kar naj bi bila dobra poteza za podjetja v težavah, saj naj bi si sodelavci na tak način povedali vse, kar jim leži na duši. Nihče od udeležencev ni povedal, kako se je počutil, ko je videl svojega šefa golega.

Še bolj trapasta pa je oddaja Goli nakupi, ki so jo pred dvema letoma predvajali na programu TLC. V njej nepremičninska agentka strankam naturistom skuša najti sanjsko stanovanje ali hišo, po kateri bi se lahko sprehajali goli. Ni treba poudariti, da stranke na ogled pridejo brez obleke.