Ženeva, Švica, pred dobrimi tremi tedni: v hotelu ob sejmišču je na predvečer odprtja avtomobilskega salona Opel manjši skupini novinarjev predpremierno razkazoval novosti, ki so jih svetu kanili razkriti dan kasneje. Seveda je bila tam tudi cela vrsta Oplovih predstavnikov, vsa smetana, bi lahko rekli. In sredi mirnega poznega popoldneva se je zgodilo – dogajanje so presekali glasni kriki navdušenja, omenjeno smetano in vse druge Oplove predstavnike je dobesedno pognalo kvišku, od šoka so poskočili še manekenki in maneken, ki so se ob avtomobilih nasmihali in nastavljali fotografskim objektivom, in, priznamo, tudi sami smo skoraj padli s stola. A razlog za vik, krik in evforijo je bil upravičen: le streljaj stran je komisija izbora za evropski avto leta naziv namreč podelila – oplu astri.

Porto, Portugalska, pred dnevi: uspešna zgodba nove generacije astre, zdaj torej evropskega avta leta in avtomobila, ki si ji naziv priboril tudi v enajstih posamičnih nacionalnih izborih po Evropi, med drugim tudi v Sloveniji, dobiva drugo poglavje. Poglavje, ki ima naslov »karavanska različica«. In če ima avto tako lepo popotnico, kot jo je imela karavanska astra, to lahko pomeni dve stvari. Prvič, da ima človek, še preden se vanjo usede, visoka pričakovanja, in drugič, ker gre vendarle za tako rekoč enak avto, le da ima zadaj pač večji »nahrbtnik«, da praktično ne more razočarati. In to astra sports tourer, kot pri Oplu v zadnjem času imenujejo svoje karavanske različice, tudi dejansko ni, saj je pričakovanja povsem upravičila. No, da bi kričali od zadovoljstva kot pri opisanem dogodku zgoraj, to ravno ne; lahko pa mirne duše zapišemo, da se karavanska astra vozi ob boku najboljšim v razredu, da za njimi na zaostaja v ničemer in da tu in tam s kakšno malenkostjo skoči prav nad vse. Da, kupci imajo zdaj v tem segmentu zares bogato izbiro.

A pustimo tekmece, časa in priložnosti za primerjavo astre z njimi bo še dovolj. Raje zapišimo, da je nova generacija karavanske astre, v nasprotju s kombilimuzinsko, ki se je v primerjavi s prejšnjo malce zmanjšala, zadržala zelo podobne zunanje mere – v dolžino s 4,7 metra tako meri enako kot prej, medosno razdaljo pa ima z 2,66 metra za 2 centimetra krajšo. A kljub temu je na področju prostornosti v potniški kabini takoj čutiti napredek, prav tako pa so za 40 litrov, na osnovnih 540 (ti se lahko z enostavnim podiranjem naslona zadnjih sedežev s pomočjo gumba razširijo do 1630 litrov) povečali prtljažnik. Ta je odlično obdelan in ponuja veliko prostora, a če smo že omenjali konkurenco, je prav dodati, da nekateri ponujajo še po nekaj deset litrov več.

Vozniške občutke smo dodobra obdelali že pri kombilimuzinski astri, zato zadostuje, če zapišemo, da so pri karavanski podobni. Delovno okolje je znano in visokokakovostno, sedeži udobni, preglednost dobra, vzmetenje pa prava zmes športnosti in udobja, saj ga ne zmotijo niti večje cestne nepravilnosti. Prav posebej pa navduši in vozniku nasmeh na usta nariše novi 1,6-litrski dizelski motor z dvema turbinama in 160 konji (118 kilovati), ki je zelo zabaven za vožnjo in hkrati izjemno varčen, saj nam je tudi ob hitri in agresivni vožnji po pisani portugalski pokrajini popil le dobrih 5 litrov dizelskega goriva na sto kilometrov. Poleg omenjenega bo karavanska astra na voljo še s tremi enako velikimi dizelskimi motorji s 95, 110 in 136 KM (70, 81 in 100 kW) ter petimi bencinskimi: litrskim s 105 KM (77 kW), 1,4-litrskimi s 100, 125 in 150 KM (74, 92 in 100 kW) ter 1,6-litrskim z 200 KM (147 kW). Najcenejša je karavanska astra s 100-konjskim bencinarjem (15.740 evrov), naročila že sprejemajo, uradno pa bo naprodaj aprila.

Več fotografij na www.dnevnik.