Mnogi Črnučani in vozniki, ki se dnevno vozijo mimo križišča Dunajske in Gameljske ceste za savskim mostom, se sprašujejo, kakšen je smisel tamkajšnjega semaforja, saj od postavitve leta 2009 praktično nikoli ne deluje. Ko so ga prvič priključili, so takoj nastali daljši zastoji tako v smeri z Ježice proti Črnučam kakor obrnjeno. V Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah, kjer upravljajo semaforski sistem v Ljubljani, so nato poskusili popraviti krmilne programe, a tudi to ni pomagalo, saj so bili zastoji iz Ježice proti Črnučam še vedno preveliki.

Naložba v semafor, ki je stal več kot 100.000 evrov, se za zdaj ni obrestovala. A na na mestni občini mu bodo dali še eno priložnost. Kot pravi dr. Peter Lipar iz Prometno tehniškega inštituta, so za Ljubljanska parkirišča in tržnice ravno te dni pripravili študijo o delovanju tega semaforja. »Pogledali smo nove prometne obremenitve, spremenili prometni režim in semaforske faze. Čeprav smo bili sprva skeptični, smo na podlagi štetja vozil in simulacije ugotovili, da se razmere s semaforjem izboljšajo, zato predlagamo, da se ga ponovno vključi,« pravi Lipar. Po njegovih besedah bo semafor s pravimi nastavitvami po njihovih simulacijah izboljšal razmere za vse voznike.

Mostu ne morejo širiti

Lipar opozarja, da bodo razmere na tem križišču tudi po vklopu semaforja daleč od idealnih. »Nerodno je predvsem to, da je most preozek in na koncu ne moremo podaljšati žepa za tiste, ki zavijajo levo proti Gameljnam. Zdaj se namreč dogaja to, da ti ovirajo voznike, ki peljejo naprej oziroma desno proti Črnučam. Tu veliko ne moremo narediti, saj je jasno, da ne moremo mostu razbijati in ga širiti.« So pa občini predlagali, da bi voznikom iz Črnuč pred mostom prepovedali zavijati levo proti industrijski coni, kar bi po njihovem mnenju omililo zastoje v prometnih konicah.

V četrtni skupnosti Črnuče se strinjajo s tem, da se ponovno poskusi vključiti semafor, pravi predsednik Smiljan Mekicar. »Na sestanku z občino smo se dogovorili, da poskusimo za določen čas ta semafor še enkrat vključiti in se nato odločiti o njegovi usodi. Če bi se izkazalo, da zaradi semaforja nastajajo še daljši zastoji, bi ga lahko odstranili oziroma pustili samo semafor za pešce.«

Mekicar pravi, da so se prometne razmere na tem območju sicer izboljšale, k čemur je pripomoglo predvsem krožišče na Ježici. »Ker je tam promet bolj tekoč, zdaj večina voznikov z gorenjskega gorenjskega konca ne uporablja več Gameljske ceste, temveč Obvozno cesto. Še vedno pa je naš problem železniški prehod pri krožišču,« zaključuje Mekicar.