Finale svetovnega pokala v smučarskih skokih ni s presežki postregel le zaradi dosežkov Petra Prevca, Roberta Kranjca in kolegov, ampak si organizatorji manejo roke tudi zato, ker tako velike prireditve ne pomnijo. »To je bila zgodovinska prireditev. Po številu gledalcev, glede na to, da je potekala v novem nordijskem centru, in glede na uspehe slovenskih tekmovalcev,« je dejal predsednik planiškega organizacijskega komiteja Drago Bahun.
Ker je od srede do nedelje pod Ponce romalo okoli 110.000 ljudi, je bil to velik logistični zalogaj. Težav sicer nikoli ne manjka, vendar je po Bahunovih besedah organizacija uspela, kar bi Planici lahko dalo močan vzgornjik za prihodnost. »To mora biti spodbuda, da bo Planica zaživela ne le štiri dni v letu, ampak mora biti vse leto vrh slovenske identitete in ponosa.«
Pozitiven učinek na gospodarstvo
Čeprav bo finalni obračun znan šele čez nekaj tednov, Bahun že zdaj ocenjuje, da je prireditev uspela tudi s finančnega vidika. Strošek prireditve znaša 2,6 milijona evrov. »Težko je reči, kolikšen bo izkupiček, a sem trdno prepričan, da bo bistveno večji kot lani. Pričakujem vsaj 250.000 evrov plusa. Približno 1,3 milijona evrov pričakujemo od vstopnic, okoli 900.000 evrov od sponzorjev, preostala sredstva pridobimo iz naslova prodaje televizijskih pravic,« je tri ključne postavke izpostavil Bahun in dodal, da so vse to za zdaj le predvidevanja. Poleg tega je imela planiška prireditev pozitiven učinek na gospodarstvo v Zgornjesavski dolini, kajti hotelske zmogljivosti so bile skoraj povsem zasedene, cene pa višje kot sicer.
Prireditelji so imeli zahtevno nalogo z organizacijo prometa. Ker v Planico vodi le ena regionalna cesta, so pri Hrušici ob izvozu z avtoceste nastajali zastoji. »Tam smo morali vozila iz treh kolon spraviti v eno,« je dejal vodja komisije za promet in vstopnino pri planiškem organizacijskem komiteju Jože Ajdišek in pojasnil, da je bila čakalna doba na tem delu poti proti Planici približno eno uro, v soboto, ko je bil organizacijski zalogaj še posebno velik, malo več. »Od Hrušice naprej je bil promet vseskozi tekoč, mogoče je bilo voziti do 60 kilometrov na uro.« Včeraj so na primer zabeležili prihod rekordnega števila avtomobilov (6300).
Parkirnih mest je bilo dovolj
Da bi bilo zastojev čim manj, je bil v pomoč krožni promet, za katerega je skrbelo 90 voznikov. »Čakalna doba na prevoz iz Kranjske Gore v Planico nikoli ni bila daljša od 30 minut, tisti, ki so imeli srečo, sploh niso čakali, sicer pa bi rekel, da je večina čakala na prevoz v Planico okoli petnajst, dvajset minut,« je pojasnil Ajdišek. Na voljo so imeli parkirna mesta za okoli 440 avtobusov in 7000 avtomobilov. V to je vštetih tudi 1500 rezervnih mest, ki pa so jih izkoristili do polovice, zato jim je pred prihodnjimi prireditvami ostalo še nekaj manevrskega prostora.

Planica v številkah
Dnevnik
PODATKI
ŠTEVILO GLEDALCEV
MEDIJI
Akreditirani novinarji
in fotoreporterji
33.000
32.600
460
22.500
20.500
iz 15 držav
Televizijski
delavci
410
1400
Četrtek
Sreda
Petek
Sobota
Nedelja
Skupaj
110.000
Število držav, ki so
prenšale planiške tekme
FINANCE
Strošek prireditve
2,60 mio €
+
0,25
mio €
Ocena pričakovanih prihodkov
2,85 mio €
13 + Eurosport (54 držav)
PROMET (po oceni organizatorja)
Avtomobili
Avtobusi
Kombiji
Skupaj
928
69
19.030
971
Nedelja
249
32
6300
360
prepeljani
z vlaka
Sobota
431
28
3860
400
Petek
76
5
4900
211
všteti v med
avtomobile
Četrtek
4
3970
172
VSTOPNICE (na dan tekme)
0
10
20
30
40
50
60
5 €
55 €
(za otroke)
TURIZEM V KRANJSKI GORI
Zasedenost hotelskih
kapacitet v času
poletov v Planici
Zasedenost hotelskih
kapacitet v času
zimskih šolskih
počitnic
Zasedenost hotelskih
kapacitet v času
pokala Vitranc
Povečanje cen
nočitev v času
poletov v Planici
99 %
90 %
75%
30%
(okoli 17.000 nočitev)
(okoli 15.455)
(12.879)
v obdobju treh dni
med 17. in 20. marcem
v obdobju treh dni
ORGANIZACIJA TRANSPORTA (na najbolj zahteven dan, po oceni organizatorja)
Varnostna
služba
Reditelji
65
25
Vozniki v
krožnem
prometu
20
Prostovoljci
90
Policisti
20
40
Koordinatorji
in logistiki
Skupaj
260