Finale svetovnega pokala v smučarskih skokih ni s presežki postregel le zaradi dosežkov Petra Prevca, Roberta Kranjca in kolegov, ampak si organizatorji manejo roke tudi zato, ker tako velike prireditve ne pomnijo. »To je bila zgodovinska prireditev. Po številu gledalcev, glede na to, da je potekala v novem nordijskem centru, in glede na uspehe slovenskih tekmovalcev,« je dejal predsednik planiškega organizacijskega komiteja Drago Bahun.

Ker je od srede do nedelje pod Ponce romalo okoli 110.000 ljudi, je bil to velik logistični zalogaj. Težav sicer nikoli ne manjka, vendar je po Bahunovih besedah organizacija uspela, kar bi Planici lahko dalo močan vzgornjik za prihodnost. »To mora biti spodbuda, da bo Planica zaživela ne le štiri dni v letu, ampak mora biti vse leto vrh slovenske identitete in ponosa.«

Pozitiven učinek na gospodarstvo

Čeprav bo finalni obračun znan šele čez nekaj tednov, Bahun že zdaj ocenjuje, da je prireditev uspela tudi s finančnega vidika. Strošek prireditve znaša 2,6 milijona evrov. »Težko je reči, kolikšen bo izkupiček, a sem trdno prepričan, da bo bistveno večji kot lani. Pričakujem vsaj 250.000 evrov plusa. Približno 1,3 milijona evrov pričakujemo od vstopnic, okoli 900.000 evrov od sponzorjev, preostala sredstva pridobimo iz naslova prodaje televizijskih pravic,« je tri ključne postavke izpostavil Bahun in dodal, da so vse to za zdaj le predvidevanja. Poleg tega je imela planiška prireditev pozitiven učinek na gospodarstvo v Zgornjesavski dolini, kajti hotelske zmogljivosti so bile skoraj povsem zasedene, cene pa višje kot sicer.

Prireditelji so imeli zahtevno nalogo z organizacijo prometa. Ker v Planico vodi le ena regionalna cesta, so pri Hrušici ob izvozu z avtoceste nastajali zastoji. »Tam smo morali vozila iz treh kolon spraviti v eno,« je dejal vodja komisije za promet in vstopnino pri planiškem organizacijskem komiteju Jože Ajdišek in pojasnil, da je bila čakalna doba na tem delu poti proti Planici približno eno uro, v soboto, ko je bil organizacijski zalogaj še posebno velik, malo več. »Od Hrušice naprej je bil promet vseskozi tekoč, mogoče je bilo voziti do 60 kilometrov na uro.« Včeraj so na primer zabeležili prihod rekordnega števila avtomobilov (6300).

Parkirnih mest je bilo dovolj

Da bi bilo zastojev čim manj, je bil v pomoč krožni promet, za katerega je skrbelo 90 voznikov. »Čakalna doba na prevoz iz Kranjske Gore v Planico nikoli ni bila daljša od 30 minut, tisti, ki so imeli srečo, sploh niso čakali, sicer pa bi rekel, da je večina čakala na prevoz v Planico okoli petnajst, dvajset minut,« je pojasnil Ajdišek. Na voljo so imeli parkirna mesta za okoli 440 avtobusov in 7000 avtomobilov. V to je vštetih tudi 1500 rezervnih mest, ki pa so jih izkoristili do polovice, zato jim je pred prihodnjimi prireditvami ostalo še nekaj manevrskega prostora.

Planica v številkah

Dnevnik

PODATKI

ŠTEVILO GLEDALCEV

 

MEDIJI

 

Akreditirani novinarji

in fotoreporterji

 

33.000

32.600

460

 

22.500

20.500

iz 15 držav

 

Televizijski

delavci

 

410

 

1400

Četrtek

Sreda

Petek

Sobota

Nedelja

Skupaj

110.000

 

Število držav, ki so

prenšale planiške tekme

FINANCE

Strošek prireditve

 

2,60 mio €

 

+

0,25

mio €

 

Ocena pričakovanih prihodkov

 

2,85 mio €

 

13 + Eurosport (54 držav)

 

PROMET (po oceni organizatorja)

 

Avtomobili

Avtobusi

Kombiji

 

Skupaj

928

69

19.030

971

Nedelja

249

32

6300

360

prepeljani

z vlaka

Sobota

431

28

3860

400

Petek

76

5

4900

211

všteti v med

avtomobile

Četrtek

4

3970

172

VSTOPNICE (na dan tekme)

 

0

10

20

30

40

50

60

5 €

 

55 €

(za otroke)

TURIZEM V KRANJSKI GORI

 

Zasedenost hotelskih

kapacitet v času

poletov v Planici

 

Zasedenost hotelskih

kapacitet v času

zimskih šolskih

počitnic

 

 

Zasedenost hotelskih

kapacitet v času

pokala Vitranc

 

Povečanje cen

nočitev v času

poletov v Planici

 

99 %

90 %

 

75%

30%

 

(okoli 17.000 nočitev)

 

(okoli 15.455)

(12.879)

 

v obdobju treh dni

 

med 17. in 20. marcem

 

v obdobju treh dni

 

ORGANIZACIJA TRANSPORTA (na najbolj zahteven dan, po oceni organizatorja)

Varnostna

služba

 

Reditelji

65

 

25

 

Vozniki v

krožnem

prometu

 

20

 

Prostovoljci

 

90

 

Policisti

 

20

 

40

 

Koordinatorji

in logistiki

 

Skupaj

260