Voznikov z ali na Gorenjsko pred nadvozom čez gorenjsko železnico v Mednem ne bo več pričakal semafor, ki bi promet izmenično enosmerno spuščal čez most. Ker bo po novem promet tekel dvosmerno po dveh začasnih montažnih mostovih, lahko vozniki pričakujejo manj zastojev in prometnih zamaškov, ki so jim bili na tem odseku pogosto priča zadnji dve leti.

Promet bo prek montažnih mostov tekel, vse dokler ne bo stari nadvoz v celoti prenovljen. Prenova, ki jo opravljata družbi Rafael in SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, naj bi bila končana do konca maja letos, so včeraj ob obisku ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča povedali predstavniki gradbenih podjetij. Minister je napovedal, da gre ob koncu prenove pričakovati krajše zapore, ker bodo gradbinci morali po zaključku del promet vrniti na osnovno traso.

Občani Medvod in Gorenjci bodo boljše volje

Velja spomniti, po prvotnih napovedih naj bi dvosmerni promet čez montažna mosta stekel že februarja letos. »Čeprav so si nekaj zamud že nabrali, izvajalci zagotavljajo, da bo promet po prenovljenem mostu stekel v prvih dneh junija,« je povedal župan občine Medvode Nejc Smole.

Ne glede na te zamude pa je Smole vesel, da je končno odpravljen enosmerni promet, ki je povzročal prometne zastoje in precej slabe volje tako med dnevnimi migranti iz Gorenjske kot tudi med občani Medvod. A to niso bile edine posledice, ki jih je imela dvoletna omejitev prometa na mostu. Smole je dejal, da so vozniki v izogib čakanju pred semaforji pred mostom pogosto vozili čez Pirniče ali po lokalni cesti čez Medno. Na slednjo se je po Smoletovi oceni preusmerilo približno 30 odstotkov prometa in to se cesti tudi pozna, saj župan pravi, da je tako poškodovana, da jo bo treba rekonstruirati. Prenova naj bi stala okoli 250.000 evrov, zato je Smole že včeraj ministra Gašperšiča pobaral, ali bo tudi država kaj prispevala. Ta je v izjavi za medije zagotovil, da se je o tem pripravljen pogovarjati, zato ga Smole namerava držati za besedo.

Do prenove so morali čez kup ovir

Direkcija za infrastrukturo je na mostu v Mednem januarja 2014 postavila semaforja, ker je bil most dotrajan in je morala zaradi varnosti na njem omejiti promet. Denarja za celovito prenovo sprva ni bilo, zato je direkcija sklenila zgraditi montažni most, ki bi začasno nadomeščal starega in omogočal normalen pretok prometa. Direkcija je objavila javni razpis, dobila ponudbe in izbrala najugodnejšega ponudnika. Toda zaradi revizije postopka javnega razpisa je morala direkcija še enkrat odločiti o najboljšem ponudniku. Preden je to storila, pa je država okrepila proračun za ceste, zato je direkcija prvotni razpis za začasno rešitev razveljavila in objavila razpis za celovito prenovo. Toda tudi pri tem razpisu ni šlo brez revizije, ki je še dodatno podaljšala čakanje na začetek prenove.

Županom občin Škofja Loka, Žiri, Železniki, Gorenja vas - Poljane in Medvode je čakanje zaradi takšnih in drugačnih vzrokov že presedalo. Zato so ministru Gašperšiču novembra lani poslali pismo z zahtevo po takojšnji rešitvi ozkega prometnega grla v Mednem in zagrozili, da bodo v nasprotnem primeru cesto enostavno zaprli. A za ta skrajni ukrep se na koncu niso odločili, saj je ministrstvo konec novembra sklenilo gradbeno pogodbo z Rafaelom in SŽ – Železniškim gradbenim podjetjem Ljubljana, ki sta konec lanskega leta začela prenavljati.