Srebrna dirkača Lewis Hamilton in Nico Rosberg imata očitno tudi letos v rokah dobra dirkalnika, saj sta bila na testiranjih zelo uspešna. Večje vprašanje ostaja, kako se bosta znašla v medsebojnih odnosih. Vodja ekipe Toto Wolff je ob tem dejal: »Oba sta dozorela, oba sta v minulih sezonah doživela veliko, verjamem, da bosta zdaj znala vse napetosti kanalizirati v pravo smer in ne bosta uničevala ekipe kot celote.« To so sicer njegove pobožne želje, ali se bodo uresničile, pa se bo pokazalo kmalu. Kajti Lewis Hamilton si je v minulih letih prislužil prvo mesto v ekipi, o njem v največjih presežnikih govorijo številni poznavalci tega športa. Nekdanji dirkač formule 1 Martin Brundle: »Lewis je v minulih sezonah zares dosegel visoko raven dirkanja. Enostavno veš, da bo vse naredil prav, pravi užitek ga je opazovati na stezi, njegova vožnja je čista, linije jasne, dobesedno izžareva zanesljivost.« Na drugi strani so seveda Nemci bolj naklonjeni Nicu Rosbergu. Tako ocenjujejo, da bi mu letos lahko uspelo, a pod pogojem, da bo od prve dirke dalje predstavljal najbolj resno grožnjo Hamiltonu. Prav tako nekdanji dirkač Marc Surer je prepričan, da bo Rosberg lahko v novo sezono prenesel odlično formo z zadnjih štirih dirk minule sezone.

Ferrari načrtuje napad na srebrne

Medtem ko se Mercedes ponovno v veliki meri ukvarja sam s seboj, pa pri Ferrariju mirno načrtujejo še odločnejši napad na srebrne, pri čemer so se zatekli k več nostalgije in svoj letošnji dirkalnik ponovno obarvali v malce več bele barve. In tako Sebastian Vettel kot Kimi Raikkonen sta prepričana, da imajo letos v rokah precej boljše karte. »Kot dirkač moraš vedno verjeti, da ti lahko uspe. Po zadnjih testiranjih vemo, kje se moramo še izboljšati, čeprav je Mercedes še vedno v določeni prednosti. Vendar je nekaj jasno: številka 1 se mora vrniti v Maranello, prej ali slej,« ocenjuje Sebastian Vettel.

Med novostmi v ekipah in dirkačih ne moremo mimo dejstva, da se Renault ponovno vrača v formulo 1 z lastnim imenom in lastno ekipo, čeprav bodo motorje še vedno dobavljali tudi Red Bullu (pod imenom TAG Heuer), s katerimi so rdeči biki trenutno bolj zadovoljni, kot so bili z lanskimi. In pri Renaultu ne bi bili zvesti tradiciji, če se na prvo dirko ne bi podali v zanje značilni rumeni barvi.

Novinec v formuli 1 je tudi ameriška ekipa Haas, ki je na drugi strani Atlantika prek lastnika Eugena Haasa zelo znana v dirkaškem športu, v formuli 1 pa se bo morala še dokazati. Njen dirkalnik poganja Ferrarijev motor, za volanom pa bosta sedela izkušeni Romain Grosjean, ki je zapustil predhodnika Renaulta Lotus, in Esteban Gutierrez, ki je tudi že dirkal v formuli 1. Med novinci pri dirkačih letos najdemo še oba voznika Manorja Pascala Wehrleina in Ria Haryanta (prvi Indonezijec v formuli 1) ter pri Renaultu Jolyona Palmerja (njegov oče Jonathan je v osemdesetih letih odpeljal 88 dirk formule 1) in povratnika Kevina Magnussena, ki tudi izhaja iz dirkaške družine.

Novosti glede kvalifikacij in pnevmatik

Letošnji dirkalniki naj bi bili zaradi dodatnih izpušnih cevi za malenkost glasnejši, veliko več prahu pa je dvignila odločitev o novem načinu kvalifikacij. Prvi del kvalifikacij bo trajal 16 minut, po prvih sedmih minutah pa bo po vsakih 90 sekundah izpadel takrat najpočasnejši dirkač, dokler ne bo ostalo še 15 dirkačev. Drugi del kvalifikacij bo trajal 15 minut, po šestih minutah bo na vsakih 90 sekund izpadel najpočasnejši dirkač, dokler ne bo ostalo še osem dirkačev. Tretji in zadnji del kvalifikacij bo trajal 14 minut, po petih minutah bo na vsakih 90 sekund izpadel najpočasnejši dirkač, dokler ne bo znan dirkač z najboljšim časom in s tem najboljšim startnim mestom.

Ali bo ta recept izpolnil pričakovanja, pa se bo pokazalo že na prvih kvalifikacijah v Melbournu. Niki Lauda, siva eminenca v vodstvu Mercedesa, je bil načeloma proti temu sistemu kvalifikacij: »Dosedanji način je bil povsem v redu, a smo na koncu popustili, ker smo se hoteli izogniti še enemu Ecclestonovemu predlogu, saj je predlagal, da bi zmagovalec ene dirke na naslednji dobil določen časovni pribitek. Tako smo se odločili za manjše zlo.«

Pomembnejša novost je tudi na področju pnevmatik: vsak dirkač bo imel zdaj namesto dosedanjih dveh različic na voljo po tri različne zmesi pnevmatik, poleg mehkejše in trše bo dirkačem na voljo še zelo mehka različica, označena z vijolično barvo. Ta bo na voljo od VN Monte Carla dalje. Na dirki pa bodo morali še vedno uporabiti dve različni specifikaciji pnevmatik. Dirkač ekipe Haas Romain Grosjean je ob tem dejal: »Nova pravila glede pnevmatik mi niso popolnoma jasna, dejansko ne razumem več čisto nič. K sreči imam inženirja, ki mi bo pri tem pomagal.« Z drugimi besedami, formula 1 postaja iz sezone v sezono bolj in bolj zapletena.

,

Spored dirk v formuli 1 v sezoni 2016

Dnevnik

PODATKI

PRIZORIŠČE/VELIKA NAGRADA

URA

DIRKA

DATUM

(slovenski čas)

Melbourne/Avstralija

6.00

20. marec

Sahir/Bahrajn

17.00

3. april

Šanghaj/Kitajska

8.00

17. april

Soči/Rusija

14.00

1. maj

Barcelona/Španija

14.00

15. maj

14.00

Monte Carlo/Monako

29. maj

20.00

Montreal/Kanada

12. junij

15.00

Baku/Evropa

19. junij

14.00

Spielberg/Avstrija

3. julij

14.00

Silverstone/Velika Britanija

10. julij

14.00

Budimpešta/Madžarska

24. julij

14.00

Hockenheim/Nemčija

31. julij

14.00

Spa/Belgija

28. avgust

14.00

Monza/Italija

4. september

14.00

Singapur/Singapur

18. september

9.00

Sepang/Malezija

2. oktober

7.00

Suzuka/Japonska

9. oktober

21.00

Austin/ZDA

23. oktober

20.00

Mexico City/Mehika

30. oktober

17.00

Sao Paulo/Brazilija

13. november

14.00

27. november

Abu Dabi/Zdr. arabski emirati