Potem ko so na Direkciji RS za infrastrukturo izbrali gradbinca, ki bo Dolenjsko cesto med Rudnikom in Lavrico razširil v zoženo štiripasovnico – gradbena dela naj bi se začela v začetku aprila – so iz Darsa sporočili, da je v zaključni fazi javni razpis za izbor izvajalca, ki bo začel graditi polni avtocestni priključek Šmarje - Sap. Oba posega naj bi pripomogla k zmanjšanju vsakodnevnih prometnih zastojev na Škofljici.

Pri upravljalcu slovenskih avtocest so povedali, da bodo pogodbo z izvajalcem podpisali predvidoma prihodnji mesec, gradbena dela pa naj bi se v tem primeru začela maja. Priključek za uvoz na avtocesto proti Ljubljani – zdaj je vključitev motornih vozil na avtocesto v kraju Šmarje - Sap možna le proti Obrežju – bodo gradili dobro leto. Naložba bo Dars olajšala za skoraj osem milijonov evrov, od tega bodo skoraj šest milijonov porabili za gradbena dela. Na Darsu napovedujejo, da bo promet po novem priključku stekel že v prvi polovici prihodnjega leta.

Manjši zastoji na Škofljici

Po ocenah mnogih prometnih strokovnjakov in zagovornikov trajnostne mobilnosti naj bi prav dograjeni priključek v Šmarju - Sapu na svoja pleča prevzel velik del prometnega bremena regionalne ceste G2-106. »Država bi morala predpisati, da se tjakaj preusmeri celoten tovorni promet, prav tako pa se bo na avtocesto preusmeril del osebnega prometa, ki zdaj vozi po državni cesti med Kočevjem in Ljubljano. To pa bržkone pomeni tudi manjše zastoje na Škofljici,« opozarja direktor Inštituta za politike prostora Marko Peterlin, ki je prepričan, da bi bilo zato edino smiselno počakati na učinke novega priključka in se šele nato lotiti nadaljnjih ukrepov na Dolenjski cesti.

A na direkciji za infrastrukturo se na številna podobna mnenja ne ozirajo, prav tako se požvižgajo na mnenje krajanov Lavrice, ki nasprotujejo vsakršni širitvi Dolenjske ceste – tudi iz varnostnih razlogov. Na direkciji se namreč že pripravljajo na preobrazbo daljšega, skoraj štirikilometrskega odseka med Lavrico in Škofljico, ki zajema tudi nivojski prehod čez regionalno železniško progo. »Za preostanek trase od Lavrice do krožnega križišča pri škofljiški osnovni šoli je v izdelavi idejna zasnova v dveh variantah in izdelava prometne študije za ti dve varianti. Na osnovi rezultatov študije in idejne zasnove bomo izdelali točen terminski plan za izvedbo celotnega projekta,« so pojasnili in dodali, da so vse to le začasni ukrepi, saj kot končno rešitev še vedno smatrajo gradnjo škofljiške obvoznice.