Medtem ko naj bi se konec meseca končala obnova južnega dela Slovenske ceste med Šubičevo in Aškerčevo ulico, na Mestni občini Ljubljana že napovedujejo obnovo njenega severnega dela. Med križiščema s Tivolsko in Gosposvetsko cesto naj bi gradbena dela začeli v prvi polovici letošnjega leta. Poleg zamenjave komunalnih vodov, ki jih uporabljata javni podjetji Energetika Ljubljana in Vodovod-Kanalizacija, bodo tudi avtobusno postajališče Bavarski dvor z nadstrešnicami vred prestavili nazaj na staro lokacijo – h Kozolcu.

Prestavitvi botrovali stanovalci

Poteza mestne občine je marsikoga presenetila, saj so lanskoletno prestavitev postajališča bliže mestnemu središču utemeljevali z bližino novega osrednjega prestopnega stičišča na Ajdovščini. Po pol leta so obrnili ploščo: na spletnem servisu Pobude meščanov so kot razlog za vnovično prestavitev postajališča Bavarski dvor h Kozolcu navedli bližino osrednje železniške in avtobusne postaje. Na vprašanje, kaj je torej res oziroma kaj je pomembnejše za uporabnike – bližina železniške postaje ali osrednjega prestopnega stičišča, so na Rotovžu priznali, da glavni razlog za vnovičen premik postajališča tiči drugje – v godrnjavih stanovalcih. »Odločitev za premik celotnega postajališča Bavarski dvor na staro lokacijo v okviru rekonstrukcije severnega dela Slovenske ceste je bila sprejeta, ker stanovalci ob trenutni lokaciji postajališča predlagajo vzpostavitev protihrupne ograje in ukinitev postankov avtobusov v nočnem času,« so poudarili.

Občani pa so mestni občini tudi pisali, da je stara lokacija primernejša zaradi bližine lokalov in storitev (trgovina, lekarna, pošta). »S posameznimi pripombami potnikov LPP, da je imela stara vstopna lokacija več prostora za postajališčem in arkade za primer slabega vremena, pa se strinjamo,« so dodali.

Stroškov menda ne bo

Čeprav na mestni občini priznavajo, da je prednost današnje lokacije tudi podaljšano postajališče – izrazita prednost je vidna v nočnem času, ko na tem mestu čaka večje število avtobusov zaradi prestopanja –, so se stanovalcem med Trdinovo in Tavčarjevo ulico, kot kaže, dokončno uklonili. Pri tem bi bilo zanimivo izvedeti, ali imajo ti stanovalci nemara drugačne potrebe kot tisti v Kozolcu sto metrov niže ob Slovenski cesti, saj je razdalja od cestišča do bivalnih prostorov v obeh primerih malodane enaka. Šef LPP Peter Horvat pripomb stanovalcev ni želel komentirati, je pa poudaril, da imajo v voznem parku čedalje več avtobusov, ki jih poganja zemeljski plin, kar pomeni, da so skorajda neslišni. Hkrati je zagotovil, da vozniki avtobusov v večernih urah, ko čakajo na odhod ob točno določeni uri, ugašajo motorje.

Na očitke o razmetavanju denarja zaradi nenehnega prestavljanja nadstrešnic postajališča Bavarski dvor pa so v Rotovžu odgovorili, da je lanskoletno prestavitev nadstrešnic iz postajališča Kozolec opravilo podjetje Europlakat in da mestna občina s tem ni imela nikakršnih stroškov. Enako naj bi veljalo tudi za premik postajališča na staro lokacijo. »Celotna oprema postajališča se bo prenesla, vzpostavile se bodo taktilne oznake ter ustrezni robniki za lažji prihod avtobusa na postajališče in vstop potnikov vseh vrst. Predvidena kolesarska steza bo ustrezno umeščena ob postajališču,« so razložili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Neuradno smo še izvedeli, da naj bi se postajališče za taksiste, ki trenutno domuje pred Kozolcem, prestavilo na drugo stran Slovenske ceste.