Skoraj 10 kilometrov dolga kolesarska pot na desnem bregu Soče med Solkanom in Plavami je po mnenju tistih, ki so jo že preizkusili, ena najslikovitejših pri nas. Obljubljali so jo že konec leta 2014, vendar jo je najprej zagodel zemeljski plaz, ki se je sprožil s pobočja Sabotina, zatem pa se je s hriba privalila še velika skala, kar je ponovno zavrlo dokončanje del.

Dvosmerna kolesarska steza je del daljinske kolesarske povezave med Novo Gorico in Predelom, od koder se bo v prihodnosti navezala na kolesarske poti v Italiji in Avstriji, na območju Rateč pa spet na slovenske kolesarske steze. Dva odseka, in sicer Kranjska Gora–Gozd - Martuljek–Jesenice (vrednost projekta 4,1 milijona evrov) in Jesenice–Lesce–Bled (1,6 milijona evrov) sta bila dokončana prav v obdobju finančne perspektive 2007–2013, ko je bilo dokončanih šest velikih projektov v Sloveniji.

Odprava manjših pomanjkljivosti

»Uporabno dovoljenje za kolesarsko povezavo Solkan–Prilesje pri Plavah skupaj z navezavo na državno cesto Solkan–Brda je postalo pravnomočno 8. januarja letos in dokončan del ceste smo takoj predali v uporabo. V začetku februarja pa smo imeli po dokončanju odseka proti italijanski meji tehnični pregled za zadnji odsek. Po odpravi nekaterih manjših pomanjkljivosti je kolesarska steza v celoti uradno odprta,« so povedali na direkciji za infrastrukturo. Vrednost projekta je presegla 5,5 milijona evrov, od tega je bilo 4 milijone evrov pridobljenih iz evropskega denarja.

Kolesarji in pešci zdaj na novo kolesarsko stezo lahko dostopajo v Solkanu le prek sabotinske ceste, kar pa ni najvarnejša rešitev. Kot je povedala Andreja Trojar Lapanja z novogoriške občine, pripravljajo projekte za nov dostop, in sicer po brvi čez reko Sočo. Dela naj bi uresničili s pomočjo Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje in projekta Park Isonzo – Soča, financirala pa jih bo novogoriška mestna občina. Tako bodo morali pripraviti dokumentacijo za navezavo od državne kolesarske povezave do brvi čez Sočo in za 160 metrov dolg odsek proti nekdanji slovensko-italijanski meji na desnem bregu Soče.

Kolesarska steza tudi za vzdrževanje proge

Kot smo izvedeli na novogoriški občini, naj bi brv postavili v višini solkanskega kajakaškega centra. V pripravi je že projektna dokumentacija. Realno je zgraditev brvi in dodatne kolesarske poti mogoče pričakovati do konca prihodnjega leta. Vrednost gradnje brvi ocenjujejo na 700.000 evrov.

V solkanskem športnem parku pri kajakaškem centru pa so v okviru projekta regionalnega omrežja kolesarskih povezav severne Primorske lani postavili tudi kolesarsko počivališče. V projektu sodeluje 13 severnoprimorskih občin, nosilni partner pa je idrijska družba ICRA.

Zanimivo je, da bo večji del nove kolesarske steze ob Soči služil tudi za vzdrževanje železniške proge Nova Gorica–Jesenice in vodovoda Prelesje ter brežin solkanskega akumulacijskega jezera.