V imenu umetniške svobode je – sodeč po besedah mladega libertinca – potemtakem na odru dovoljeno izreči, pokazati in storiti vse – da, tudi urinirati smo že videli v letošnji sezoni igralce na deskah SMG – sprašujem pa se, do kam seže ta »vse«, ali ima ta »svoboda« sploh kakšne meje, kakšen etično vrednostni horizont, ali sploh še obstajajo kakšne kvalitativne, strukturne, profesionalne in kompetenčne meje in nivojske razlike med uprizoritvenimi prizorišči, gledališkimi zvrstmi, žanri in poetikami ali pa se je vse skupaj že zlilo in premešalo v en sam nediferenciran in neartikuliran resničnostni šov po nareku in vzoru medijskega spektakla, v en sam zgolj sebi namenjen egotrip in samovšečni »stand-up«, v eno samo linearno in monotono brbljanje neslanosti in obsce(ne)no razkazovanje človekove totalne telesne in duhovne razpoložljivosti.

Zahvaljeni, mladci, za takšno svobodo, kar imejte jo, privoščite si jo z veliko žlico, uživajte v njenih blagodatih in v odsevu svoje podobe na bleščavi površini razgaljene kože, samozadovoljujte se še naprej in z množicami vsevprek koitirajočih golih teles privabljajte v gledališča vedoželjno mladež in ji širite meje duhovne prostosti in miselnih obzorij (kar naj bi bila po besedah režiserja Ivice Buljana, citiranih v Vojnovićevi kolumni, smisel in funkcija vse bolj ekstenzivne navzočnosti razgaljenih protagonistov v njegovih režijskih postavitvah), meni, nevednemu starcu, pa zgolj dopustite vsaj tolikšen prostorček svobode, da si o vsem tem mislim in, če me že kdo kaj vpraša, povem svoje!

JAROSLAV SKRUŠNÝ