Sredi januarja, ko je Ljubljana vstopila v zeleno leto, se je ob Robbovem vodnjaku pojavilo veliko srce. Na Mestni občini Ljubljana so ga pripeljali v želji, da bi Ljubljančanke in Ljubljančani zares intenzivno doživeli svoje mesto kot zeleno prestolnico.

Čeprav je srce na prvi pogled morda videti kot zanimiv dekorativni ulični element, gre pravzaprav za interaktivno instalacijo. Deluje tako, da ko mimoidoči položijo priklopljeni stetoskop na svoj prsni koš, se veliko srce obarva zeleno in začne biti v ritmu njihovega srčnega utripa. Vendar le, kadar je instalacija priključena na električni tok, zato je bilo doslej mogoče slišati in videti svoj srčni utrip v utripanju zelenih luči le ob pomoči hostes z informacijske točke ob mestni hiši. In te so bile ob srcu pretekli mesec prisotne le dve uri na dan in zgolj v lepem vremenu.

Izmerili skoraj tisoč utripov

Še preden so nam z magistrata odgovorili, ali bo veliko srce na mestu ob Robbovem vodnjaku vse leto, ko bo Ljubljana aktualna nosilka zelenega naziva, pa so ga prejšnji teden delavci že odstranili. Po pojasnilu občine so ga prepeljali v Center Stožice. Tam se bo namreč danes zvečer zgodila uradna otvoritvena slovesnost aktualne zelene prestolnice. A ta tokrat ne bo namenjena občanom tako kot januarski dogodek, ampak le izbranim gostom. Za druge bo slovesnost ob 20.30 v živo prenašala Televizija Slovenija na svojem drugem programu.

»V Stožicah bomo tudi premierno predstavili, zakaj smo snemali utripe srca,« so še razkrili na občini in dodali, da so do 26. februarja izmerili skoraj tisoč srčnih utripov Ljubljančank, Ljubljančanov in obiskovalcev, ki so tako postali del skupne zelene zgodbe. Na njihovo veselje se je fotografija srca množično pojavljala na družbenem omrežju instagram, še bolj pa jih veseli, da se s srcem v mestu širi »zavedanje o največji nagradi, ki jo mesto lahko prejme«.

Od kod zamisel za gradnjo odnosa do zelene prestolnice prek zelenega srca? Iz družbe Pristop, odgovarjajo na občini, kjer so samo za izvedbo projekta srca odšteli 19.590 evrov (z DDV). V Pristopu so tudi sicer julija dobili javno naročilo za zasnovo, pripravo in izvedbo komunikacijskih aktivnosti za zeleno prestolnico, potem ko so njihovo idejno zasnovo izbrali za najboljšo izmed šestih prijavljenih na javni natečaj. Skupna vrednost njihove storitve je skoraj 69.500 evrov (brez DDV), medtem ko naj bi celotna kampanja Zelene prestolnice Evrope 2016 občino stala približno 600.000 evrov.

Bristol dobil še nagrado države

Na vprašanje, ali bo za zeleno glavno mesto kaj primaknila tudi država, je Janković odgovoril s primerjavo, da naj bi britanska vlada Bristol, lanskega nosilca naziva zelena prestolnica Evrope, nagradila s približno sedmimi milijoni funtov. Sam na takšno vsoto vsekakor ne računa, ga pa upanje, da bodo našli skupen jezik, še ni zapustilo. Delno tudi zato, ker se bo današnje slovesnosti udeležil celoten slovenski politični vrh. Prav tako župana veseli, da so se vabilu odzvali tudi voditelji štirih največjih verskih skupnosti.

Poleg še večjega turističnega obiska Janković tudi to, da se bodo v Ljubljani v naslednjih letih zgodile tri velike naložbe, že pripisuje dobljenemu nazivu in navaja, da se bo gospodarski vpliv naziva pokazal v kar 3000 novih delovnih mestih – v novem hotelu s petimi zvezdicami verige Intercontinental, za katerega je napovedal, da bo odprl vrata 9. maja prihodnje leto, v Ikei in v velikem Mercatorjevem logističnem centru ob Letališki cesti.

Po Jankovićevih besedah trenutno poteka kar 90 projektov in vsi so v skladu zelenim nazivom. »Vseeno nas čaka še veliko dela, ampak pomembno je, da vemo, kakšna je naša pot,« je župan pospremil ambiciozno napoved, da bo Ljubljana strategijo 2050 uresničila že prej.