Slovenski uporabniki predora Karavanke zaradi vse višjih cen za vožnjo skozenj vse pogosteje uporabljajo alternativne poti v sosednjo Avstrijo, ugotavljajo na ministrstvu za infrastrukturo, zato nameravajo spremeniti plačilni režim za omenjeni predor. »Tudi sama sem se nekajkrat odpravila na delo čez prelaz Korensko sedlo,« pravi Jasmina Bagar. Že nekaj let živi v Beljaku v sosednji Avstriji in se vsak dan v službo vozi na Jesenice. »Po treh dneh sem, čeprav bi lahko precej privarčevala, te načrte opustila. V avtu sem prebila več kot dve uri na dan, kar je dvakrat toliko, kot če bi se peljala skozi predor,« dodaja.

Ko so konec leta 2013 ukinili neprenosljivo mesečno točkovno karto, po kateri se je uporaba predora Karavanke za osebna vozila zaračunavala po znižani cestnini, se je cena posameznega prehoda skozi predor z 2,15 evra zvišala kar na 4,25 evra. Z letošnjim 1. januarjem se je – menda zaradi uskladitve z rastjo cen življenjskih potrebščin – cena prehoda še podražila, in sicer na 4,37 evra. A ta cena velja le za imetnike prenosljivih točkovnih kart, ki stanejo 61,30 evra in s katerimi lahko uporabniki prvega cestninskega razreda opravijo 14 voženj v 18 mesecih. Brez prenosljive točkovne karte sicer vožnja za osebna vozila, katerih masa ne presega 3500 kilogramov, stane 7,20 evra v eno smer.

Skozi predor polovico ceneje

Po predlogu infrastrukturnega ministrstva bi vrednost vnovič uvedene neprenosljive mesečne točkovne karte, vezane na registrsko tablico vozila, znašala 32,20 evra, veljala pa bi 30 dni od dneva izdaje. Posamezna vožnja skozi karavanški predor bi torej uporabnika stala 2,30 evra.

»Te novosti se zelo veselim, saj trenutno na mesec zgolj za uporabo predora porabim med 120 in 180 evrov, po novem pa bi me to stalo precej manj,« je zadovoljna Bagarjeva.

Redni uporabniki si želijo letnih kart

Prav večja varnost in časovni prihranek sta botrovala odločitvi, da bodo predor ne glede na ceno vožnje skozenj za poti do avstrijskih smučišč redno uporabljali v Smučarskem klubu Radovljica, pojasnjuje Bojan Kavčič. »Neprenosljivost karte in mnogo krajša časovna veljavnost, ki jo predlagajo na ministrstvu, nas ne motita. Za vožnjo otrok tako ali tako uporabljamo vedno ista vozila, v sezoni treningov pa vrednost ene karte porabimo manj kot v enem mesecu,« je prav tako zadovoljen s predlogom ministrstva.

Bagarjeva ob tem meni, da bi ji prav prišla tudi letna karta za uporabo predora. »Vendar le, če bi zanjo določili zmerno ceno. Karavanški predor je že tako precej dražji od drugih avstrijskih predorov. Njihova letna uporaba običajno stane med 200 in 300 evrov.«

Minister pa ob svojem predlogu dodaja: »Lansko leto se je predstavnikom slovenskega dela meddržavne komisije za cestni predor Karavanke uspelo z avstrijsko stranjo dogovoriti za rešitev, ki je sprejemljiva za oba upravljalca cestnega predora.« Ocenil je, da bo zaradi predlagane spremembe cestninjenja karavanškega predora država ob največ 200.000 evrov na leto. Prenosljive točkovne karte, ki so trenutno v obtoku, naj bi nehali prodajati konec marca, uporabniki pa jih bodo lahko koristili vse do poteka veljavnosti, torej do konca septembra 2017.