»Na Mestno občino Maribor so prišli predstavniki kriminalistične policije s sodno odredbo za preiskavo poslovnega prostora in odredbama za izročitev dokumentacije v zvezi z dvema zadevama,« so včeraj sporočili iz kabineta župana Andreja Fištravca. »Iz odredb ugotavljamo, da med osumljenci ni nihče izmed občinskih zaposlenih ali funkcionarjev.«

Kriminalistične preiskave na občini, v podjetjih Nigrad in Snaga ter v Mariborskih lekarnah so se zgodile le dan pred današnjim uradnim obiskom vlade na Podravju. Pod drobnogled so vzele več sumljivih oddaj javnih naročil, o katerih smo v Dnevniku že poročali.

Morda najbolj odmeven in za mestne finance potencialno škodljiv je bil posel z »unikatnim« certifikatom za vgradnjo asfaltnih zmesi, s pomočjo katerega so na občini dosegli, da je razpisne pogoje pri prenovi Trubarjeve ulice izpolnjevalo le podjetje Nigrad. Direktor komunalnega podjetja je Marko Žula, mož iz volilnega štaba Andreja Fištravca, zatem pa direktor mariborske občinske uprave. »Uprava sodeluje s kriminalisti. O vsebini in obsegu preiskave ne moremo govoriti,« so včeraj sporočili iz Nigrada.

Zaradi certifikata plačali tretjino več

V mariborski občini so v preteklosti objavili še več razpisov, v katerih so od ponudnikov terjali predložitev omenjenega certifikata, ki ga ima v Sloveniji samo Nigrad. Ker gre za tako imenovani »zakonsko neobvezen« certifikat, na tem področju ni državnega nadzora in v resnici ni vreden bistveno več od papirja, na katerem je natisnjen, saj ga v Sloveniji prej ni terjal še noben javni naročnik. Certifikatnega zajca je premierno iz klobuka potegnil šele Fištravec. S tem trikom je javna naročila prejelo občinsko komunalno podjetje, pa čeprav je na nekaterih razpisih ponudilo ceno, ki je bila za več kot tretjino višja od konkurenčnih. Prenovo Trubarjeve je občina preplačala za približno 160.000 evrov.

Drug sklop preiskav se nanaša na sumljive odnose občine, njenih podjetij in zavodov z oglaševalsko agencijo v lasti Martina Korošca, ki je poslovno zacvetela v času Fištravčevega županovanja. Najprej se je to podjetje imenovalo Oranža kreativna komunikacija, nakar je Korošec julija lani prodal to pravno osebo in ustanovil novo agencijo Rdeča oranža.

S snežnimi plugi v virtualno puščavo

Oranžna agencija se je med drugim »proslavila« z računalniško animiranim videospotom, v katerem se hvali Nigrad. Ta videospot je bil komičen, ker se odvija v virtualni puščavi, v kateri se mariborsko komunalno podjetje predstavlja s svojimi snežnimi plugi in tovornjaki za soljenje cest. Za spot je Nigrad plačal 19.970 evrov plus DDV.

Korošec je za občino izdelal tudi odlično plačane brošure Invest in Maribor. Zadnje tovrstno občinsko naročilo je prejel decembra lani v višini 6838 evrov. Po podatkih supervizorja sta Oranža in Rdeča oranža od lekarn in občine prejeli za približno 50.000 evrov poslov. K temu znesku je treba prišteti še naročila Nigrada in njegovih hčerinskih družb. Vrednosti teh poslov supervizor ne razkriva. Še zanimivost: Mestne občine Maribor ni na seznamu »zadovoljnih strank«, objavljenem na spletni strani agencije, je pa tam povezava do celostne podobe predvolilne spletne strani Andreja Fištravca.

Po besedah Mirana Šadla z mariborske policijske uprave so kriminalisti včeraj izvedli dvanajst hišnih preiskav. Iskali so poslovno dokumentacijo in druge materialne dokaze, ki bi utemeljili sum storitve kaznivih dejanj zlorabe (uradnega) položaja ali pravic. Prostost je bila odvzeta dvema osumljenima osebama, ki pa so ju zvečer že izpustili. je povedal Šadl.