Trgotur, ki letos v Zlati niti sodeluje četrtič, se je med finaliste v kategoriji mala podjetja, kjer je konkurenca sicer največja, saj sodeluje 38 podjetij, uvrstil tretjič. Matej Kadliček, direktor podjetja, med prednostmi zaposlitve v Trgoturju našteje kar odgovore svojih sodelavcev. »Vprašal sem jih na sestanku, ki ga imamo vsako jutro, in njihovi odgovori so: možnost hitrega in intenzivnega osebnega razvoja, svoja mnenja lahko odkrito, brez strahu pred obsojanjem ali zaničevanjem, delimo s sodelavci. Pri opravljanju dela imamo vsa pooblastila za samostojno odločanje o poti do cilja. Četudi smo se odločili za negotovo pot, vemo, da nas bo podjetje v celoti podprlo. Delo je dinamično in raznoliko, v nasprotju z internimi kadrovskimi službami pa se dnevno srečujemo z velikim številom različnih situacij, kar nas žene k hitrejšemu razvoju.«

Trgotur trenutno zaposluje 11 ljudi, v svojo sredino bodo letos sprejeli še enega ali dva nova sodelavca. Iskali pa bodo ljudi, ki jim je učenje povsem novih znanj hobi, ne zgolj obveza. Torej takšne, ki so sposobni delovati tudi zunaj svojega območja udobja – le tam se namreč dogaja posameznikov razvoj. »Če izpostavim vsaj en konkreten profil, pa bi za leto 2016 to bili pravniki uresničevalci (ne zgolj sanjači) s sposobnostmi enostavne razlage občasno kompleksnih pravnih določil laičnim sogovornikom, uporabe določil v najboljše vzajemno dobro podjetja in zaposlenega, povezovanja potreb podjetja in zakonskih določil, ne zgolj črno-belega tolmačenja v prid enemu ali drugemu,« je zelo jasen Kadliček.

Glede poklicev v prihodnosti pa direktor meni, da se bo pojavljalo vse več interdisciplinarnih profilov, kot na primer strokovnjaki humanističnih ved s pravniško osnovo, prodajnimi veščinami in »sposobnostjo enostavne razlage svojega dela, koristi in vloge na način, ki bi ga razumel tudi pet let star otrok«, pojasnjuje Matej Kadliček.

Prvič se je za sodelovanje v izboru najboljših zaposlovalcev odločilo domžalsko družinsko podjetje Tu-val, ki skrbi za trženje in distribucijo tehničnih proizvodov, ki so potrebni v kovinskopredelovalni industriji, elektroindustriji in strojegradnji. V podjetju, ki deluje od leta 1991, so lani ustvarili 3,24 milijona evrov, za letos pa napovedujejo 21-odstotno rast prihodkov.

Opolnomočenje in odgovornost

»Prednost dela v našem kolektivu je široka paleta področij, s katerimi se zaposleni lahko ukvarjajo, pri čemer jim vodstvo pušča veliko mero samostojnosti, hkrati pa tudi odgovornosti pri doseganju ciljev podjetja,« pravi Uroš Oven, direktor podjetja z bonitetno oceno A1++.

Vodstvo podjetja zato sodelavce spodbuja k napredku in skrbi, da imajo vsi možnost dodatnega izobraževanja. »Smo majhni, zato hierarhije pri nas ni, saj želimo, da vsi enakopravno prispevamo k skupnim ciljem, kar pomeni, da smo za njihovo doseganje vsi enakovredno odgovorni. Uspešno doseženim ciljem seveda sledijo tudi nagrade,« pojasnjuje Oven.

Tudi Tu-val usmerja svoj pogled v prihodnost, ki jo sooblikujeta digitalizacija in avtomatizacija. »Prav v to smer se bodo razvijali tudi poklici na našem področju. Ker izdelujemo manjše serije, izdelki pa morajo biti vrhunske kakovosti, je pri nas še vedno veliko ročnega dela. Zato je za nas velik izziv, kako trenutne sodobne tehnologije narediti uporabne tudi v takem okolju, kar pomeni, da moramo med drugim doseči fleksibilnost montažne celice in izvajanje specialnih gibov robotov.«

Prilagajanje je stalnica

Vivo letos že sedmo leto preverja kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo, za najboljšega zaposlovalca pa je bil prepoznan tri leta zapored – Zlata nit 2009, Zlata nit 2010, Zlata nit 2011. Podjetje je lani ustvarilo dobra dva milijona evrov prihodkov.

Jerneja Kamnikar, direktorica Viva, pravi, da je prednosti dela pri njih več: nenehno pridobivanje novega znanja, ustvarjalnost, celovit pristop, povezanost tima, vedno novi izzivi, fleksibilnost, vključenost na različnih tipih dogodkov, možnost izražanja lastnih idej, lastne kreativnosti... Zato tudi ni čudno, da so si vivovci sami izbrali slogan: »Vivo ni služba, je način življenja.«

»Delamo s srcem in strežemo z dušo,« pa Kamnikarjeva opisuje organizacijsko kulturo. Trenutno imajo odprtih več delovnih mest, letos so že zaposlili dva sodelavca. Sicer pa so dobri in kreativni kuharji pri njih vedno dobrodošli. »V Vivovo ekipo sprejmemo več kot 50 dijakov in študentov na leto. Leto 2015 je bilo za nas rekordno leto. Širitev na tuje trge nam je omogočila več kot 40-odstotno rast.«

Vivo se je po mnenju direktorice na trgu uspešno uveljavil prav zaradi prilagodljivosti in kreativnosti. »Iskanje rešitev je naš dnevni izziv. Prilagajanje spremembam je stalnica, tako tehnološko kot tudi z vidika razvoja, je izziv in ne ovira. Na našem področju bomo iskali inovativne in kreativne profile, ki so se sposobni prilagajati vedno večjim in hitrejšim spremembam,« razmišlja Kamnikarjeva. jpš