»Predsednik Rusije ni človek, ki bi se bal velikega odra, nihče pa ne bi pričakoval, da bo zavzel oder slovenskega izbora pesmi za Evrosong,« se glasi začetek daljšega Newsweekovega članka, v katerem se je te dni znašla Slovenija. A da ne bo pomote – ne zaradi Eme, ampak izključno zaradi voditelja Klemna Slakonje, ki je v videospotu Putin, Putout, ki je bil prikazan med Emo, vrhunsko parodiral in imitiral Vladimirja Putina.

Newsweeku niso ušle Slakonjeve briljantne domislice in rime, kot je »You want my gas? Well, you can kiss my ass!« (»Hočete moj plin? Prav, lahko poljubite mojo rit!«) ali »I am nice, why oh why can't I get a Nobel prize?« (»Sem prijazen, o, le zakaj, zakaj ne morem dobiti Nobelove nagrade?«), nič manjše navdušenje pa je Slakonja požel med uporabniki Youtuba, kjer je samo v dveh dneh dosegel že 1,5 milijona ogledov. Danes verjetno že nekaj sto tisoč več.

Bojni načrt: naskok na globalni trg

»Videospot je odlično produkcijsko delo in se vidi, da ni narejen na horuk, ampak je koreografsko dodelan, Slakonjeva imitacija Putina pa res odlična. Skratka, ne gre za muho enodnevnico, ampak predvidevam, da je za tem konkretno premišljen bojni plan. Moja teorija je, da če vložiš toliko energije, znanja in denarja, moraš imeti tudi bojni plan, kako boš ta denar dobil nazaj,« razmišlja poznavalec družbenih omrežij Matej Špehar in poudarja, da po številu ogledov tako hitro ni zrasel še noben slovenski posnetek na youtubu, ker večina slovenskih posnetkov bazira na Sloveniji, »je pa vprašanje, kdaj se bo številka nehala tako intenzivno dvigati«.

Špehar opozarja, da tudi če video preseže deset milijonov ogledov, ne bo pokril niti stroškov produkcije videospota, kaj šele kaj drugega, zato predvideva, da je Slakonja z ekipo naredil načrt. »Videospot zagotovo ni bil narejen za Slovenijo, ampak za globalni trg. Od tega klipa mogoče ne bo dobil še nič, bo pa zagotovo zbudil pozornost svetovne javnosti,« meni Špehar, ki obenem ne verjame v naključja – niti kar zadeva Newsweek, saj »na Newsweeku ne spremljajo lokalnih predizborov za Evrosong, ampak jih je na to moral nekdo opozoriti«. A očitno se je zgodilo prav to. Naključje. Poleg talenta seveda.

Ker ni našel sponzorjev, je vložil svoj denar

»Očitno so video našli sami, jaz jim ga nisem pošiljal,« o prispevku na Newsweekovi spletni strani pravi Klemen Slakonja in vse, kar se je s parodijo Putina dogajalo po objavi na youtubu, pripisuje naključju. Nad tem, kako hitro je svet pograbil njegovega Putina, je presenečen tudi sam, čeprav je vanj verjel: »Vedel sem, da ima potencial za to, da gre viralno, globalno, potem pa se, da se to dejansko zgodi, morajo poklopiti stvari, na katere ne moreš vplivati. Ko sem videl, kaj se je zgodilo pri imitaciji Slavoja Žižka, se mi je zdelo, da bi ta video moral imeti čez milijon ogledov. To pa se je potem zgodilo v dveh dneh, tako da ne vem, kam lahko gre.«

Slakonja, ki so ga kontaktirali celo z BBC in Reutersa pa tudi iz Poljske in Hrvaške, je s komadom Putin, Putout, za katerega je napisal scenarij, besedilo in glasbo, ciljal na tujino, projekt pa je pripravljal eno leto in pol, čeprav je bil spot posnet v enem dnevu. »Idejo sem dobil, ko sem se na morju sprehajal z otrokom in se mi je v misli prikradla besedna igra Putin, Putout, potem pa sem to nadgrajeval. V tem času sem za projekt, ki sem ga imenoval #TheMockingbirdMan, iskal sponzorje, vendar neuspešno, ker ni nihče prav zares verjel, da bi bilo vredno vložiti vanj.« Je pa v projekt #TheMockingbirdMan, v sklopu katerega je nastal Putin, Putout, verjel sam in vanj vložil svoj denar, honorarju pa se je odpovedal tudi del ekipe z režiserjem in soavtorjem koncepta videospota Mihom Knificem ter soavtorjem glasbe DJ Pierom na čelu. Kakšni so bili stroški, težko reče, glede na dodelano produkcijo pa sklepamo, da niso bili majhni.

Putin le začetek projekta #TheMockingbirdMan

»To jemljem kot vložek v prihodnost, kot vložek, ki bo potreben, da bo projekt #TheMockingbirdMan lahko zaživel, da bom končno dobil sponzorje in da bom lahko še naprej delal videe brez kakršnih koli omejitev,« pojasnjuje Slakonja, ki želi postati sam svoj šef in na svojem youtube kanalu delati imitacije svetovno znanih ljudi – z globalno tematiko in v avtorskih pesmih. Pesmih, v katerih se bosta, če bo Slakonja pravočasno dobil sredstva, najprej znašla Donald Trump in Angela Merkel, potem pa tudi popularni pevci, športniki in drugi svetovno znani ljudje z različnih področij. Bati se nimajo ničesar, pravi Slakonja, tako kot se sam ne boji Putina, saj nikoli noče biti žaljiv. »Vedno hočem zadovoljiti obe strani, tiste, ki so privrženci, in tiste, ki so nasprotniki določene osebe. Nikoli nočem, da bi se ta oseba počutila bedno, ampak ji nastavim neko komično ogledalo, ki se mu smeji tudi sama,« pojasnjuje. Za konec dodaja, da se bo po njegovem mnenju ob videu, »kolikor ga poznam po tem, ko sem ga študiral«, zasmejal tudi Putin. In glede na to, kako vrhunsko ga je naštudiral, mu verjamemo, da se bo res.