Na stranskih tirih železniške postaje v Šentvidu že leta tičijo stari železniški vagoni, nas je opozoril tamkajšnji stanovalec, ki se sprašuje, čemu jih Slovenske železnice ne uporabljajo ali pa vsaj prodajo kot staro železo. Stari vagoni motijo tudi tamkajšnjo četrtno skupnost. Predsednik sveta četrtne skupnosti Šentvid Damijan Volavšek je dejal, da so v preteklosti imeli že sestanek z rajonskim policistom zaradi pritožb, da se v zapuščenih vagonih, ki so povečini odprti, zbirajo odvisniki od drog.

Vagone postopoma prodajajo

V četrtni skupnosti si želijo, da Slovenske železnice preperele vagone odstranijo. Volavšek je poudaril, da je le nekaj metrov stran od vagonov potka, ki jo osnovnošolci in srednješolci uporabljajo za hojo do bližnjega Zavoda svetega Stanislava, prebivalci Šentvida pa se tam mimo radi sprehajajo.

Slovenske železnice priznavajo, da na šentviški železniški postaji in na še nekaterih drugih postajah po Sloveniji resnično stojijo starejši tovorni vagoni, »ki jih v Slovenskih železnicah ne uporabljamo več. Ti vagoni ne dosegajo več visokih tehničnih standardov za uporabo v rednem prometu in jih pospešeno prodajamo«. Povedali so, da so lani prodali 99 neuporabnih tovornih vagonov, v prihodnosti pa načrtujejo prodajo še okoli 250, a so opozorili, da je hitrost prodaje odvisna predvsem od poteka javnih razpisov za prodajo. V Slovenskih železnicah so omenili, da so ravno 5. februarja letos nazadnje objavili nov razpis za prodajo odsluženih vagonov. Na prodaj je 53 vagonov, ki trenutno stojijo na železniški postaji v ljubljanskem Zalogu, in štirje, ki so na jeseniški postaji.

Slovenske železnice zagotavljajo, da ni azbesta

Ker so proizvajalci v preteklosti pri delanju tovornih in tudi potniških vagonov uporabljali azbest, je bil naš sogovornik iz Šentvida zaskrbljen, ali je njihovo okolje zaradi morebitnega razpadanja azbesta na vagonih lahko onesnaženo s to dokazano škodljivo snovjo. Da so nekoč tako pri izdelavi tovornih kot tudi potniških vagonov uporabljali azbest, je potrdil tudi Peter Otorepec, dr. med., iz Nacionalnega inštituta za javno zdravje. V Slovenskih železnicah pa zagotavljajo, da »na tovornih vagonih ni azbesta in ne pomenijo obremenitve za okolje«. Ali so bili ti vagoni že v izhodišču brez azbesta ali pa so ga Slovenske železnice iz njih odstranile, tam niso pojasnili. So pa zagotovili, da azbesta ni niti na nobenem delujočem potniškem vlaku.

Otorepec je omenil, da so v inštitutu pred leti pripravili poročilo o azbestu, kar bodo v letošnjem letu ponovili. Novo poročilo bo odlična priložnost za primerjave, kaj je bilo v zadnjih letih storjenega na področju odstranjevanja tega nevarnega, celo rakotvornega odpadka.