Ptujski IT-podjetji Intera in Databox sta se pred letom dni odločili, da aktivno podpreta mlade podjetne ljudi in jim zagotavljata podporo pri vstopanju na trg. Odprli sta Kreativnico, kjer je prostor samo še za dve ekipi, bo pa ptujski prostor za sodelo in inkubiranje podjetij odprt za vse, ki potrebujejo mentorstvo in podporo pri vstopanju na trg, je pojasnil Peter Ladič, direktor Intere, ki bo izmed svojih sodelavcev in sodelavcev Databoxa, ki ga vodi Davorin Gabrovec, zagotovila tudi mentorje.

»Kreativnico smo odprli poleg naših poslovnih prostorov, da smo lahko z Davorinom in sodelavci mladim ves čas na voljo. Ptujska občina je sicer imela posluh za naše pobude po oblikovanju skupnosti mladih podjetnikov in ekip z dobrimi poslovnimi idejami in s podobnimi podjetniškimi ambicijami, a ker se po letu dni ni zgodilo nič prelomnega, smo šli v akcijo sami,« je pojasnil Ladič, ki se je s sodelavci odzval na potrebe mladih podjetnih ljudi podobno kot DEWESoft.

Ta je namreč pred časom nekaj mesecev v svojih prostorih v Trbovljah gostil zagonsko podjetje Chipolo, kmalu pa bo začel urejati Katapult, ki bo prav tako skrbel za intenzivno podporo mladim podjetnim ekipam.

Nasveti po novem na enem mestu

»Posamezne ekipe so nas spraševale po različnih nasvetih, zato smo se odločili za sistemsko rešitev. Davorin ima dobre izkušnje iz bostonskega TechStars, kjer se je inkubiral Databox in dobil podporo za hitrejši razvoj. Ta znanja in izkušnje bo skušal prenesti v naše okolje. Kreativnica bo zagotavljala predvsem mentorstvo, delavnice, predavanja in povezovanja z drugimi inkubatorji oziroma organizacijami iz podjetniškega podpornega okolja,« je povedal Ladič.

Prve štiri ekipe oziroma ideje, ki se bodo razvijale v Kreativnici, so GarageOnNet, Zadruga Bilka, VideoCherry in KulTurna Špranja. GarageOnNet je mobilna aplikacija, ki lastnikom voznega parka omogoča vodenje evidence o vozilu, omogoča spremljanje porabe goriva, stroškov servisov, zavarovalne police... Mobilna in desktop aplikacija je tudi VideoCherry, ki omogoča deljenje osebnih video vsebin s prijatelji in znanci. Zadruga Bilka se ukvarja z izdelavo prehranskih izdelkov in pripomočkov za domače ljubljence, KulTurna Špranja pa je zavod za spodbujanje inovativnega turizma.

Prav je, da podjetja ustanavljajo podjetniške inkubatorje, poudarja dr. Blaž Zupan z Ekonomske fakultete UL. »Tudi v svetu je to utečena praksa. Na primer H-Farm v Italiji, pa ABC pospeševalnik in DsgnFwd pri nas. Podjetniki, ki zagotavljajo tudi mentorstvo, so bolj poslovno usmerjeni, omogočajo finančne vire, manj je birokracije. Naloga države je kvečjemu spodbujanje podjetij, da ustanavljajo lastne inkubatorje, spodbujanje podjetniškega izobraževanja in mentorstva znotraj šolskega sistema.«

Manjka podjetniško razmišljanje

Andrej Orožen, direktor DEWESofta, je prepričan, da je vsekakor smiselno, da podjetja zaženejo in pomagajo pri delovanju inkubatorjev, ter ob tem poudarja pomen ekonomike poslovanja tudi pri tovrstni ustanovi. »Ne gre za to, da bi podjetje, ki vlaga v inkubator in pomaga ekipam, zaslužilo. Je pa pomembno, da se zagonska podjetja ali ekipe z idejami, ki bodo dobile prostor v inkubatorju, od samega začetka zavedajo pomena podjetništva in da spoznajo njegove zakonitosti in pasti. Mi jim bomo ponujali podporo pri vodenju financ, marketingu, prodaji, tehnologiji. Pričakujemo pa, da bodo 'inkubiranci' ob svojem času vrnili prejeto podporo, ki jo bomo vložili naprej za razvoj Katapulta,« pojasnjuje Orožen.

Prav podjetniški način razmišljanja po njegovem mnenju manjka nekaterim državnim inkubatorjem. »Država ima priložnost plasirati sredstva na rodovitna tla. Nova podjetja pomenijo tudi nove zaposlitve. Mi pa moramo v drugi fazi pomagati, da ostanejo zaposlitve trajne,« poudarja Orožen. »Kar nekaj novih podjetij pa bi lahko nastalo že, če bi obstoječa preverila, kaj jim povzroča največje stroške, to združila s sosednimi podjetji ter našla rešitev v ustanovitvi novega podjetja, neke vrste spin offa.«