Potem ko je ljubljanska mestna občina septembra lani na Barju odprla že peto parkirišče P+R in ob njem uredila dvajset stojal za kolesa iz sistema Bicikelj, kar je bila za zdaj zadnja širitev priljubljene mreže mestnih koles, na mestni občini napovedujejo, da bodo že letos obstoječim postajališčem dodali še dvajset novih.

O lokacijah se še dogovarjajo

Kje bodo nova postajališča obogatila mrežo izposojevalnic koles, na mestni občini še ne morejo natančno povedati, saj se z družbo Europlakat, ki je občinski partner pri tem med meščani dobro sprejetem projektu, o morebitnih lokacijah še usklajujejo. »V prvi vrsti želimo povezati središče mesta s parkirišči P+R. Pri postavljanju postajališč se moramo tudi držati določenih predpisov glede maksimalne razdalje med dvema postajališčema,« so pojasnili na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

So pa s svojimi željami, kje bi si v prihodnje želeli imeti postaje sistema Bicikelj, bolj jasni nekateri kolesarji, ki so se s predlogi že obrnili tudi na mestno občino. Med pobudami občanov, ki jih prebivalci prestolnice lahko naslovijo na občino, so v preteklih mesecih nekateri uporabniki brezplačnega sistema izposoje koles namreč že izrazili željo za postajališči v Črnučah in pri kopališču Kolezija, kjer bi meščani izposojo mestnih koles lahko izkoristili za prevoz do bazena, hkrati pa bi si jih lahko izposojali tudi uporabniki z bližnjega Kemijskega inštituta ter fakultete za gradbeništvo in geodezijo. Med nedavnimi predlogi je tudi pobuda za postajališče pri bežigrajski stolpnici WTC ob Dunajski cesti. »Vsekakor bomo razmislili tudi o predlogu za postavitev postajališča pred World Trade Centrom,« so se na pobudo odzvali v pristojnem občinskem oddelku.

Največ novih uporabnikov jeseni

V družbi Europlakat so medtem z napovedmi nekoliko bolj previdni. »Europlakat se z Mestno občino Ljubljana dogovarja o morebitni širitvi, vendar dogovor o številu dodatnih postaj in koles ter časovnem okviru izvedbe še ni sklenjen,« je pojasnil vodja sistema Bicikelj Blaž Keršnik. V sistem se je do minule srede sicer vključilo že 77.893 registriranih uporabnikov, največ se jih za registracijo odloči v jesenskem času, torej ob začetku šolskega leta. »Tudi skupno število aktivnih letnih naročnin iz leta v leto narašča,« je zadovoljen Keršnik, ki pričakuje, da se bo tudi ob morebitni širitvi mreže postajališč število aktivnih uporabnikov še naprej povečevalo.

V mrežo sistema Bicikelj v Ljubljani je trenutno vključenih 36 postajališč. Prvič so si uporabniki mestna kolesa lahko izposodili maja pred petimi leti, ko je bilo v mestu 31 postajališč in 600 parkirnih mest, kamor so kolo lahko priklenili.

V obtoku je bilo takrat 300 koles, do letos pa so jih dodali še šestdeset. Prvo širitev je sistem namreč dočakal leta 2013, ko je zaživelo postajališče ob šišenskem hipermarketu Mercator, leto pozneje pa so mestna kolesa svoj prostor dobila tudi v nakupovalnem središču BTC, kjer so uredili tri dodatne postaje.