Po petih dneh od uničujočega skalnega podora v Trbovljah, ki je zasul vpadno cesto v mesto pri trboveljski cementarni, si je škodo, ki je nastala kot posledica skalnega podora na cestišču, ogledal tudi minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič. Kot je povedal, je bil v tem času v tujini, a je aktivnosti v povezavi z dogodkom ves čas spremljal in je zadovoljen z delom, ki so ga do zdaj opravile vse ekipe, ki delajo na terenu. »Danes sem si prišel še sam ogledat zadevo, da se dogovorimo, kako se bo izvedla dokončna sanacija naravne nesreče,« je dodal minister, ki se je v Trbovlje pripeljal ravno v času, ko so delavci podjetja Sekopt minirali zadnjo skalo velikanko na cesti, s katere so že včeraj očistili tudi ves preostali nasut material.

Zdaj delavce čaka natančen pregled vseh poškodb, ki so nastale na območju podora. Gre za približno 350 metrov dolg cestni odsek, ki ga bodo po prvih ocenah sanirali v roku meseca dni, je povedal minister. Vodja delovišča je ob tem dodal, da jih slabo vreme pri sanaciji ne bo oviralo, koliko preglavic bi jim lahko povzročal hudourniški vodotok pod cesto, pa bodo ocenili jamarji, ki so se tja spustili včeraj popoldne. Okoli 350 metrov cestnega odseka bodo sicer povsem obnovili in ob tej priložnosti uredili tudi odvodnjavanje cestišča, ki je bilo ob večjih nalivih zaradi zastajanja vode na cestišču slabo, velikokrat pa tudi v celoti neprevozno. Ali bodo hkrati s tem ob cestišče umestili tudi med številnimi občani želeno kolesarsko stezo, pa je še prekmalu govoriti, je dejala županja Jasna Gabrič, saj imajo v ozkih predelih težave že samo z umeščanjem pločnikov.

Denarja je dovolj le za krpanje lukenj

Gabričevo sicer veseli, da dela potekajo precej hitreje, kot so sprva pričakovali. Izrazila je zadovoljstvo s sodelovanjem s pristojnimi državnimi službami, pa tudi ministrovim obiskom, ki si je na poti do prizadetega območja lahko od blizu ogledal še druge ceste v slabem stanju, predvsem ozko in močno načeto obvozno cesto od Trbovelj do Zagorja, ki jo v teh dneh prevozi na tisoče avtomobilov. A v državnem proračunu sredstev za večje investicije v trboveljske ceste v letošnjem in prihodnjem letu ni, je dejal Gašperšič. Obstaja sicer možnost, da bodo omenjeno cestno povezavo med dvema zasavskima dolinama uvrstili v nacionalni program investicij, a bo treba počakati, da bo program sanacije finančno podprt, je dejal Gašperšič, ki na vprašanje, kakšna se mu sicer zdi cesta, na kateri ni niti urejenih postajališč za šolske prevoze, odgovarja, da imamo takšnih cest v Sloveniji veliko. »Veliko je mest, kjer so investicije v ceste nujne, tako da si prizadevamo zagotoviti večji obseg sredstev tudi za takšne ukrepe, sicer bomo žal omejeni le na minimalno vzdrževanje oziroma krpanje obstoječih cest,« je še dejal minister.

Da bi se zadeve vendarle premaknile z mrtve točke, na kateri stojijo že desetletje, stanje pa se iz leta v letu samo poslabšuje, si želi tudi Gabričeva, ki upa, da bo država trboveljskim cestam po sobotnem skalnem podoru vendarle namenila več sredstev. Poleg nevarnosti krušenja skal in kamenja so denimo v Bevškem predvsem problematična postajališča za šolske prevoze, na kar ves čas opozarjajo tako starši kot krajevna skupnost, je poudarila županja.