Nekdanji dijaški dom je občina Cerkno že pred leti obnovila in nato zanj kar nekaj časa iskala pravo vsebino. Ideja lokalne skupnosti, da bi v njem uredili center šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD), se je v času, ko je ministrstvo za šolstvo razmišljalo o zaprtju nekaterih že obstoječih domov po Sloveniji, zdela utopična. A uspeli so. Cerkljani so odgovorne prepričali z bližino smučišča, plavalnim bazenom in bogato kulturno in naravno dediščino, ki jo bodo poslej spoznavali učenci v okviru šole v naravi. Že lani so v centru gostili 42 različnih skupin otrok in odraslih oziroma skupaj 1591 gostov, včeraj pa so center tudi uradno odprli. Čast nastopa na otvoritveni slovesnosti je pripadla učencem OŠ Solkan, ki ta teden bivajo in se učijo v Cerknem.
Velika pridobitev za Cerkno in šolarje
»CŠOD Cerkno lahko sprejme na teden 62 udeležencev šole v naravi, kar pomeni, da bo na leto gostil prek 2000 udeležencev v programih alpskega smučanja, plavanja, naravoslovnih programov, programov za nadarjene, projektnih tednov in spoznavanja vsega naravnega ter kulturnega bogastva, ki ga ponuja okolica. Dom je velika pridobitev tako za mesto Cerkno kot tudi za vse slovenske šolarje, ki bodo spoznavali ta zanimivi del Slovenije,« je prepričan učitelj v centru Domen Uršič. Pove, da je prvo leto zahtevalo veliko napora pri gradnji in razpoznavnosti doma Cerkno, a da so bili pri tem uspešni. To potrjujejo dobre napovedi o zasedenosti. Samo v prvega pol leta namreč pričakujejo toliko gostov, kot so jih lani sprejeli v vsem letu.
V Sloveniji je trenutno še 22 takšnih domov, v katerih Center šolskih in obšolskih dejavnosti izvaja programe šole v naravi. Letno v njih prenoči več kot 63.000 šolarjev, okrog 32.000 šolarjev pa centre obišče v okviru enodnevnih programov. Ko domov ne zasedajo učenci, jih lahko oddajajo tudi drugim skupinam. Tako na leto v njih gostijo tudi več kot 13.000 drugih obiskovalcev.
Slovenija ima edina šolo v naravi
»Šola v naravi je del izobraževanja vsakega otroka. Slovenija je edina država na svetu, ki ima šolo v naravi vključeno v izobraževalni sistem, saj je v drugih državah tak program dostopen le za visoko plačilo,« pravi vršilka dolžnosti direktorice Centra šolskih in obšolskih dejavnosti Alenka Kovšca. Pojasnjuje, da ima šola v naravi v sedanjem šolskem sistemu posebno mesto. »Je učenje v živo. Učenci spoznavajo drevesa v gozdu in ne iz knjig, vpliv vode ugotavljajo ob reki in ne s slik, pomen etnološke dediščine spoznavajo ob ogledu stare kmečke hiše, pomembnost zdravega načina življenja izkusijo na pohodu in še in še je vsebin, ki se jih je lažje in bolj učinkovito učiti zunaj, kot pa v razredu,« meni sogovornica. Učenci se lahko udeležijo šole v naravi dvakrat v času šolanja, na nekaterih šolah pa organizirajo šolo v naravi vsaki dve leti ali celo vsako leto.