Barcelona. Seveda smo si Gaudijevo nedokončano katedralo Sagrado Familio (dokončali naj bi jo leta 2026), gotsko četrt in spomenik, posvečen Krištofu Kolumbu, ogledali že večkrat, tokrat pa smo vse svoje misli usmerili v natančno določen muzej, v katerem na stenah visijo umetniška dela enega največjih slikarjev vseh časov, Pabla Picassa. Ko se zazrete v oči nenavadno oblikovanih obrazov na slikah, najpogosteje obarvanih z živimi odtenki, se napolnite z energijo, ki vas nosi še nekaj naslednjih dni. Vijoličasta, oranžna, zelena, modra in seveda rumena so barve, na katere je stavil ta žal že 42 let pokojni Španec.
Toda njegova dela živijo naprej in pred dnevi nas je spreletel občutek, da je Picasso znova zaživel, saj smo dobili v roke izdelek, ki nas je s svojo nenavadnostjo in barvo, seveda živo rumeno, v trenutku spomnil nanj. Je morda Picasso, podobno kot milijoni po svetu trdijo za Elvisa Presleyja in Michaela Jacksona, vendarle še živ?
Obujanje spominov je zakrivil Fiatov malček, model panda, ki je bil nekaj posebnega zavoljo priponke 4x4. Ali prevedeno: štirikolesnega pogona, ki pando naredi za neverjetno okretnega malega športnega terenca, ki s ceno testneža 16.390 evrov (ponujajo 1500 evrov popusta) sodi med cenejše na slovenskem trgu. V kolikšni meri jo boste uporabljali za vožnjo na terenu, je seveda vaša stvar, toda pravimo vam, da vas zunaj utrjenih cestišč ne bo pustila na cedilu. Seveda pa je res, da če v njej vidite zgolj mestno vozilce, pozabite na štirikolesni pogon in prihranite skoraj tri tisočake.
Nam je ugajala, ker se je sedelo visoko – ali smo res že tako stari? –, naravnost navdušeni pa smo bili pri motoviljenju po ljubljanskih mestnih ulicah, ko je nalogo parkiranja vselej opravila z odliko. Nič čudnega, ko pa smo se z metrom v roki ustavili pri dolžinski meri 3,7 metra. Premalo? Nikakor ne, saj bosta dva odrasla povprečne višine lahko sedla tudi na zadnjo klop. Seveda ne pričakujte čudeža v prtljažniku, a 225 litrov dejansko pomeni dovolj za dve športni torbi, veseli pa tudi, da lahko zadnjo klop podremo in prostornino povečamo na že zelo uporabnih 870 litrov. Dovolj, da smo prijatelju pomagali pri prevozu dimenzijsko zajetne televizije, potem ko je njegova stara crknila.
Panda ni tipična italijanka, ki bi stavila zgolj na privlačen zunanji videz. Ta ji ni najpomembnejši – pa čeprav bi v njej lahko prepoznali navihano mladenko –, tako da je ne boste občudovali do te mere, kot smo sami pred dvema desetletjema vrhunsko manekenko Cindy Crawford. Prav tako ne boste noreli od navdušenja, ko boste stopalko za plin pritisnili do konca, saj 1,3-litrski dizel z 80 konjički pozna svoje omejitve. Da bo motor piko na i udaril pri 160 km/h, smo se tako že vnaprej sprijaznili, bi pa v zameno pričakovali, da bo zato prijaznejši do naše denarnice, pa nam je vseeno v povprečju spil 6,6 litra goriva. Preveč, toliko bolj, ker je to ob 37-litrski posodi za gorivo pomenilo, da smo in bomo pogosti obiskovalci bencinske črpalke.
P. S. Naslednji obisk Barcelone že načrtujemo. Kaj pa, če je Picasso zares še živ in ga bomo videli za volanom fiata pande? Da je Elvis še živ, namreč verjamemo...